Παρασκευή 7 Μαρτίου 2014

Πρόσκληση «Η γυναίκα στην εκπαίδευση»


        1ο  ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΙΓΙΝΑΣ 

                            2ο  ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΙΓΙΝΑΣ 
                   
                                             ΓΥΜΝΑΣΙΟ  ΜΕΣΑΓΡΟΥ



Πρόσκληση

 «Η γυναίκα στην εκπαίδευση» είναι το θέμα της τιμητικής εκδήλωσης που διοργανώνεται από τα τρία Γυμνάσια της Αίγινας την Τετάρτη 12 Μαρτίου και ώρα 19.00 μ .μ. στην αίθουσα του Λαογραφικού Μουσείου Αίγινας.
Ομιλήτρια η φιλόλογος κ. Μπέση Αναστασία, Διευθύντρια του Γυμνασίου Μεσαγρού, με θέμα: "Ο ρόλος της γυναίκας στην Ιστορία και η γυναίκα εκπαιδευτικός".
Στα πλαίσια της εκδήλωσης θα τιμηθούν γυναίκες εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Αίγινας.

Την εκδήλωση θα πλαισιώσει μουσικά ο αρχιμ. Ελευθέριος Κουμασίδης.

ΤΑ ΠΡΟΑΥΛΙΑ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ


ΤΑ ΠΡΟΑΥΛΙΑ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥΣύντομη σκηνή από το παρελθόν: Ιούνιος 2012 και στους τηλεοπτικούς δέκτες μας προσγειώνεται πολιτική διαφήμιση της Νέας Δημοκρατίας με μικρά παιδιά σε τάξη δημοτικού σχολείου να κοιτούν τρομοκρατημένα έναν δάσκαλο και να τον ρωτούν: «Και η Ελλάδα, κύριε, δεν είναι στο ευρώ; Γιατί, κύριε; Γιατί;» – «Γιατί σε αυτήν τη χώρα επιτρέπεται τα παιδιά να χρησιμοποιούνται ως εργαλεία πολιτικής προπαγάνδας» θα μπορούσε να είναι μια πιθανή απάντηση. Ο σχολικός εκφοβισμός που σαρώνει τα σχολεία μας είναι ένα άκρως πολύπλοκο ζήτημα με πολλές προεκτάσεις ‒ ανάμεσά τους και πολιτικές.

Μια φορά κι έναν καιρό ήτανε το bullying
Είναι η φράση-καραμέλα στα χείλη όλων των γονιών, ξέρουμε όμως ποιος είναι ο πραγματικός ορισμός του φαινομένου; Σύμφωνα με το «Δίκτυο Κατά της Βίας στο Σχολείο»: «ο όρος ‘‘εκφοβισμός και βία στο σχολείο’’ (school bullying), όπως και ο όρος ‘‘θυματοποίηση’’ (victimization) χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου». Με δυο λόγια: σωματική βία, λεκτική βία, συναισθηματική βία και διαδικτυακός εκφοβισμός – οι ειδικοί χαρακτηρίζουν την τελευταία κατηγορία ως την πιο τρομακτική από όλες. Σύμφωνα με δήλωση του ταξίαρχου Εμμανουήλ Σφακιανάκη, διευθυντή Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος κατά το πρόσφατο τρίτο Πανελλήνιο Διεπιστημονικό Συνέδριο e-life: «Υπήρξε πριν από λίγο καιρό περιστατικό όπου παιδί 16 ετών αρνούνταν να πάει σχολείο, ενώ αποπειράθηκε δύο φορές να αυτοκτονήσει. Οι γονείς απευθύνθηκαν στη Δίωξη, η οποία βρήκε ότι το παιδί είχε υποστεί εκβιασμό στο σχολείο από άλλον μαθητή, ο οποίος πήρε τη φωτογραφία του, του έφτιαξε ερωτικό προφίλ στο facebooκ και τον απειλούσε. Γιατί τα έκανε αυτά ο συμμαθητής; Όσο απίστευτο κι αν σας φανεί, επειδή ήταν ο δεύτερος μαθητής στην τάξη και ήθελε να γίνει πρώτος. Το κλειδί για να αποφεύγονται τέτοια περιστατικά είναι η αγάπη και το ενδιαφέρον των γονιών προς τα παιδιά, αφού σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις διαπιστώθηκε ότι υπήρχε έλλειψη επικοινωνίας μέσα στην οικογένεια». Πριν από λίγες ημέρες ήρθε στο φως της δημοσιότητας ένα ακόμη σκληρό περιστατικό με θύμα ένα 17χρονο αγόρι στη Λέσβο όπου υπό τις απειλές ‒λεκτικές και σωματικές‒ των συμμαθητών του εξαναγκαζόταν να κατεβάζει το παντελόνι του και το εσώρουχό του και να προβαίνει σε πράξεις σεξουαλικού περιεχομένου. Οι εκφοβιστές του παιδιού ‒που ζει σε οικογένεια με σοβαρά προβλήματα ψυχικής υγείας‒ τον βιντεοσκοπούσαν με το κινητό τους τηλέφωνο και στη συνέχεια «ανέβαζαν» τα βιντεάκια σε σελίδα κοινωνικής δικτύωσης. Η απάντηση του αστυνομικού τμήματος του χωριού στους συγγενείς ήταν: «Παιδιά είναι, παίζουν»…
Σκληρά νούμερα και αριθμοί
«Το πρόβλημα ήταν πάντα εκεί. Η διαφορά είναι ότι σήμερα ασχολούμαστε πολύ περισσότερο ενώ καμπάνιες όπως αυτή του Αντώνη Κανάκη έπαιξαν τον ρόλο τους στην ευαισθητοποίηση του κοινού», μου λέει ο κύριοςΓιώργος Τσανάκας, ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος, με master στη σχολική ψυχολογία. Αυτό βέβαια δεν αναιρεί το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια το bullying θεριεύει. Σύμφωνα με έρευνα της ΕΨΥΠΕ (Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου), η οποία πραγματοποιήθηκε την περίοδο 2011-2013 σε 50 δημοτικά της Αττικής και σε 2.500 μαθητές της Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης, το ποσοστό των παιδιών που εκφοβίζονται ανέρχεται στο 15,5%, ενώ αυτών που εκφοβίζουν στο 5,4%. Το 2010 το ποσοστό αυτών που εκφοβίζονταν ήταν 7,9%. Τα πορίσματα από την τελευταία έρευνα της Unicef είναι αποκαλυπτικά: η Ελλάδα είναι μία από τις πέντε μονάχα ανεπτυγμένες χώρες που παρουσίασε αύξηση στα ποσοστά σχολικού εκφοβισμού μέσα στην προηγούμενη δεκαετία ενώ κατατάσσεται 27η μεταξύ των 29 αναπτυγμένων χωρών όσον αφορά την «ποιότητα των σχέσεων των παιδιών». Μόνο το 44% των παιδιών στην Ελλάδα βρίσκουν τους συμμαθητές τους «καλούς και εξυπηρετικούς». Γιατί άραγε; Ο γενικός διευθυντής της Unicef Ελλάδος, Ηλίας Λυμπέρης, έχει μια εξήγηση: «Ο εκφοβισμός σχετίζεται με διακρίσεις εις βάρος μαθητών από φτωχές οικογένειες, ή περιθωριοποιημένες κοινωνικές ομάδες, ή άτομα με ιδιαίτερα προσωπικά χαρακτηριστικά όπως η εμφάνιση ή κάποια αναπηρία. Δεν είναι τυχαίο πως η φετινή κορυφαία έκθεση της Unicef είναι αφιερωμένη στα παιδιά με αναπηρίες και την ιδιαίτερη ανάγκη προστασίας τους. Το bullying συμβαίνει σε παγκόσμιο επίπεδο και η χώρα μας δεν αποτελεί εξαίρεση, όμως οι τεταμένες κοινωνικές συνθήκες συντηρούν και επιτείνουν το φαινόμενο στην Ελλάδα» 
Αληθινές μαρτυρίες
Tο επόμενο καυτό ερώτημα είναι ποιο επίπεδο σχολικής ζωής είναι το μεγαλύτερο ναρκοπέδιο. Σύμφωνα με το Δίκτυο για τη Σχολική Βία: «Τα περιστατικά ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού εκδηλώνονται με μεγαλύτερη συχνότητα στο δημοτικό και στο γυμνάσιο, ενώ στο λύκειο μειώνονται». H κυρία Κωνσταντίνα, καθηγήτρια σε γυμνάσιο της Αθήνας (στην περιοχή Προμπονά) επιβεβαιώνει την παραπάνω αλήθεια μέσα από συνταρακτικά παραδείγματα: «Πέρυσι στην Α΄ γυμνασίου ήρθε ένα αγόρι με ελαφρύ αυτισμό. Από την πρώτη μέρα κιόλας της σχολικής χρονιάς έγινε το απόλυτο θύμα εκφοβισμού ολόκληρης της τάξης» μου λέει. Γιατί κορόιδευαν όμως οι συμμαθητές του το αγόρι; Γιατί αντιδρούσε με συμπεριφορές που δεν καταλάβαιναν. Σήμερα τα παιδιά από πολύ νωρίς δεν λειτουργούν σαν παιδιά. Κάθε χρόνο έρχονται στο σχολείο όλο και πιο έξαλλα. Μια άλλη ομάδα παιδιών που υφίστανται ψυχολογική κυρίως βία είναι τα αγόρια που δεν δείχνουν πολύ αγόρια. Γενικά το bulling το υφίστανται ευαίσθητα παιδιά που δεν είναι απαραίτητο να έχουν κάποιο πρόβλημα, αντίθετα μπορούν να είναι πολύ προικισμένα. Το πρόβλημα είναι κοινωνικό, γιατί σχετίζεται με μια αυξημένη επαφή των παιδιών με τη βία είτε πραγματική είτε εικονική και ίσως με εγκατάλειψή τους σε αγριεμένα πάσης φύσεως πλήκτρα ( σ.σ.: σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Υπηρεσίας Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, το 97% των νέων ηλικίας 12-16 ετών βρίσκονται καθημερινά στο Διαδίκτυο είτε απασχολούμενοι με παιχνίδια είτε σε chat rooms). Η οικονομική κρίση επιδεινώνει αυτήν την εγκατάλειψη, με αποτέλεσμα οι γονείς να νιώθουν όλο και πιο αδύναμοι να ελέγξουν τα παιδιά τους.
Ο εκφοβισμός στο ντιβάνι της ψυχανάλυσης
Οι ρίζες του εκφοβισμού δεν είναι μόνο αυτές που ήδη αναφέραμε, αλλά ένα ποτάμι από αιτίες. «Τα παιδιά έχουν γίνει πιο σκληρά», μου επισημαίνει ο κύριος Τσανάκας και συνεχίζει: Επιτίθενται στη διαφορετικότητα, είτε αυτή είναι θετική είτε αρνητική –πολύ άσχημος, πολύ όμορφος, πολύ έξυπνος, με νοητικό πρόβλημα‒ ίσως επειδή δεν την καταλαβαίνουν, ίσως επειδή τους έχει αναθρέψει έτσι η οικογένεια, ίσως επειδή τα φέρνει έξω από τα νερά τουςΗ κοινωνία μάς μαθαίνει από πολύ μικρή ηλικία την κανονικότητα. Έτσι, όποιο παιδί παρεκκλίνει νιώθει άσχημα. Μέσα από τον εκφοβισμό συχνά το παιδί-θύτης τρέφει την ικανοποίηση και το εγώ του και βρίσκει έναν τρόπο να γίνει αποδεκτό και να τραβήξει την προσοχή. Μπορεί ακόμα κάποια παιδιά να τον προκαλούν και να εφαρμόζει τον εκφοβισμό ή μπορεί να νιώθει καταπιεσμένο στο σπίτι και να εκτονώνεται στο σχολείο. Ας σκεφτούμε και το εξής: με το να ασκεί ένα παιδί βία στο σχολείο στην ουσία βρίσκει έναν τρόπο για να ζητήσει βοήθεια, να πει ότι κάτι κακό συμβαίνει στο σπίτι του. Σε άλλες περιπτώσεις μπορεί να νιώθει ότι κάνει κάτι σπουδαίο, κάτι σωστό ή, τέλος πάντων, όχι κάτι κακό. Την ‘‘επιβράβευση’’ που παίρνει από τον εκφοβισμό μπορεί να μην την παίρνει από το σπίτι, το σχολείο, την παρέα. Φυσικά, το ζήτημα του εκφοβισμού είναι και πολιτικό ζήτημα»Απολύτως, καθώς τον τελευταίο καιρό παρακολουθούμε τις παρελάσεις βουλευτών ακροδεξιών κομμάτων στις γειτονιές με την ίδια άνεση που παρακολουθούμε ταινία. Εμείς οι ίδιοι δεν είμαστε εκφοβισμένοι; Ανεργία, φτώχεια αβέβαιο μέλλον (το δικό μας και των παιδιών μας), είναι φόβοι που διαποτίζουν την καθημερινότητά μας και μας αφήνουν εκτεθειμένους στα μάτια των παιδιών μας.
Αντιμετώπιση
«Πρέπει αρχικά να μάθουμε στα παιδιά μας να απομονώνουν τον θύτη, όχι το θύμα», εξηγεί ο κύριος Τσανάκας. «Όταν βλέπουν κάποιο παιδί να ασκεί σωματική ή ψυχολογική βία σε συμμαθητή τους πρέπει να παίρνουν το θύμα από το χέρι και μαζί να φεύγουν μακριά. Ύστερα να το αναφέρουν αμέσως σε κάποιον υπεύθυνο. Έτσι, απομονώνεται ο θύτης και όχι το θύμα. Ο υπεύθυνος στον οποίο τα παιδιά εξήγησαν τι συνέβη πρέπει να κινητοποιήσει όλους τους γονείς της τάξης, τον σύλλογο καθηγητών και σε συνεργασία να βρουν ποιο παιδί το ξεκίνησε και γιατί». Όσο για εμάς, ας ξετρυπώσουμε και την τελευταία ρανίδα ωφέλιμου χρόνου για να προσπαθήσουμε μαζί με τα παιδιά μας να διώξουμε μακριά όλον τον φόβο του κόσμου.
Δίκτυο κατά της βίας στο σχολείοwww.antibullyingnetwork.gr/
Συνήγορος του παιδιού (για υποβολή καταγγελιών, πληροφορίες για τα δικαιώματα των παιδιών, έρευνες κ.ο.κ.): www.0-18.gr

πηγη http://www.talcmag.gr/sizitondas/proaylia-fovou/

Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014

ΝΑ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΚΑΛΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΒΑΖΟΥΜΕ ΚΑΤΩ

ΝΑ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΚΑΛΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΒΑΖΟΥΜΕ ΚΑΤΩ


Σήμερα Τετάρτη 5 Μάρτη, στις 3:30 το μεσημέρι έξω από το Ειρηνοδικείο Χαλανδρίου συγκεντρώθηκαν εκατοντάδες κόσμου για να αποτρέψουν τον πλειστηριασμό πρώτης κατοικίας άνεργης συνδημότισσας μας από την Τράπεζα Πειραιώς του Μιχάλη Σάλλα. Το αρχικό κάλεσμα από την επιτροπή εναντίον των πλειστηριασμών του Δήμου μας και της πανελλαδικής επιτροπής “Αλληλεγγύη για Όλους” (www.solidarity4all.gr), αναπαράχθηκε ευρύτερα και από άλλες συλλογικότητες και φορείς, ενώ το κάλεσμα μεταδίδονταν και από τον Ρ/Σ Κόκκινο 105,5. Πολλοί οι συγκεντρωμένοι από τον Χολαργό και Παπάγο, αλλά και από τις άλλες περιοχές της Βόρειας Αθήνας. Εκεί ήταν και οι υποψήφιοι δήμαρχοι Χολαργού Παπάγου, Περικλής Ζήκας και Αγίας Παρασκευής, Γιάννης Σταθόπουλος. Οι συγκεντρωμένοι αιφνιδιάζοντας τους ενδιαφερόμενους και τους λίγους αστυνομικούς, μπόρεσαν και απέκλεισαν τις εισόδους του Ειρηνοδικείου από την πρώτη στιγμή, δημιουργώντας ανθρώπινο φράγμα πριν προλάβουν να μπουν στο κτίριο τα “κοράκια” και οι συμβολαιογράφοι...

Με καθυστέρηση πάνω από μισή ώρα, περίπου στις 4, έφτασαν 2 διμοιρίες ΥΜΕΤ, οι οποίες προσπάθησαν να εισχωρήσουνε από τα πλάγια, σύριζα με τον εξωτερικό τοίχο του Ειρηνοδικείου, αλλά ακινητοποιήθηκαν 5- 6 μέτρα πριν την είσοδο και δεν μπόρεσαν από κει να μετακινηθούν, καθότι οι διαδηλωτές είχαν γίνει μια πυκνή μάζα από σώματ
α που δεν μπορούσε να διαπεραστεί. Ήταν τέτοια η διάθεση και η διάταξη του κόσμου, αλλά και η στενότητα του χώρου, που οι αστυνομικές δυνάμεις για να φτάσουν την είσοδο θα έπρεπε να χτυπήσουν πολύ άγρια και να τραυματίσουν πολύ κόσμο για χάρη του Μιχάλη Σάλλα και της κυβέρνησης του. Κάποιες προσπάθειες με σπρωξίματα με τις ασπίδες έγιναν από πλευράς της αστυνομίας για να προχωρήσει, αλλά κανείς από τον κόσμο δεν μετακινήθηκε, όλοι παρέμειναν στις θέσεις τους. Η κατάσταση παρέμεινε έτσι μέχρι τις 5 μμ, που ήταν και ο στόχος των διαδηλωτών, όπου κηρύχτηκε άγονος ο πλειστηριασμός, λόγω “έλλειψης ενδιαφερομένων” και η συγκέντρωση μας διαλύθηκε έχοντας επιτύχει τον σκοπό της για σήμερα...

Όλοι είμαστε σε επιφυλα κή για την επόμενη φορά... και χωρίς να το θεωρούμε τετριμμένο και να ντρεπόμαστε, ας το φωνάξουμε με ψυχή, τουλάχιστον σήμερα:

“Λαός Ενωμένος και Αποφασισμένος Ποτέ Νικημένος” 
για το ρεπορτάζ
Δημήτρης Πλειώνης

Δίκτυο Πολιτών Χολαργού-Παπάγου























































Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014

Απλά μαθήματα διπλωματίας.



          Για να μην παιδεύεστε να καταλάβετε τι συμβαίνει στην Ουκρανία. Στον πρώτο χάρτη τα περάσματα των αγωγων. Στον δεύτερο οι ρωσόφωνες περιοχές που θα ελέγξουν οι Ρώσοι.  Αν σε αυτό βάλετε και το γεγονός ότι η Ουκρανία είναι μια πτωχευμένη χώρα και θα πρέπει να δανειστεί απο το ΔΝΤ καταλαβαίνουν όλοι γιατί ο Πούτιν θα τους στείλει πακέτο το προβληματικό μέρος και θα κρατήσει αυτά που θέλει εκτός και αν κάποιοι απο τους δυτικούς θελήσουν να ενταχθούν στην Κριμαία. Οσο για το εάν θα επιβληθούν εμπορικές κυρώσεις απο την ΕΕ στην Ρωσία μόνο γέλια μπορεί να προκαλεί δεδομένου ότι το πάρε δώσε της Ευρώπης με την Ρωσία ανέρχεται σε 400 δις ευρώ και δεν βλέπω κανέναν  διατιθέμενο να τα θυσιάσει. Τα υπόλοιπα είναι για τους αφελείς. 

Δευτέρα 3 Μαρτίου 2014

Υποθαλάσσιος Αγωγός Σύνδεσης Αίγινας με την ΕΥΔΑΠ

Έχω να πάρω γράμμα σου
(Επιστολή αγωνίας προς τον Υποθαλάσσιο Αγωγό)



Προφητικό δεν το λες, φως φανάρι ήταν το πράγμα, άσχετα αν κάνανε τα στραβά μάτια. Το ΠΡΟ ΤΩΝ  ΠΥΛΩΝ, ηχούσε ταυτόχρονα- αυτό μόνο θέλω να επισημάνω- σαν ΑΠΕΙΛΗ σε όποιον τολμούσε να προβληματίζεται. Μέχρι και υπονομευτής του αγωγού χαρακτηριζόσουν. Τώρα υπάρχουν απαντήσεις για το τι έχει γίνει ή κατά τα γνωστά πάμε για άλλα. Πάλι η ίδια υπόσχεσή εν όψει δημοτικών εκλογών, βαρέθηκα και σιχάθηκα τη ζωή μου.....  Η επιστολή γράφτηκε το 2012, τότε που όλοι οι αρμόδιοι (Σακκιώτης, Κουκούλης και λοιποί συγγενείς και τέκνα) ήταν μέσα στη καλή χαρά ή έτσι θέλανε να παρουσιάζονται και αναρτήθηκε στο AiginaLight  23 Οκτ. του 2012
(http://www.aeginalight.gr/article.php?id=2974#.UxQypON_tug)

Αναδημοσιεύουμαι λοιπόν την επιστολή (το ψευδώνυμο Μαύρες Σκνίπες αναφέρεται στο υπογράφοντα)
Νικήτας Παπαϊωάννου


Έχω να πάρω γράμμα σου

Έρχομαι με αυτό το γράμμα να σε χαιρετήσω  και να ρωτήσω δια την  υγεία σου. Έχω καιρό να λάβω γράμμα σου, αλλά κάθε τόσο κάτι άκουγα για εσένα και έμενα ήσυχος πως είσαι καλά και στο δρόμο για να μας έρθεις.
Άρχισα όμως να ανησυχώ γιατί τώρα δεν κουβεντιάζουν πια  για σένα, αν κι ο  πατέρας σου λέει, και ξαφνιάστηκα όταν τον άκουσα, πως έρχεσαι και είσαι προ των πυλών.
Στην αρχή, το πήρα αυτό σαν απειλή, γιατί θυμήθηκα την ταινία «Εχθρός προ των Πυλών», αλλά ο πατέρας σου το έλεγε για καλό. Ίσως το έλεγε κιόλας λίγο σαν απειλή, για να φοβούνται οι άλλοι, ότι, να, το παιδί είναι προ των πυλών, όπου ναναι έρχεται και καθίστε φρόνιμα, γιατί θα έχετε να κάνετε μαζί του.
Επειδή όμως μίλαγε για πολλές πύλες, δεν ήξερα σε ποια να σε περιμένω και ξεροστάλιαζα απ έξω από διάφορες πύλες και με έτρωγε το αγιάζι. Και στη Πύλη του Βαρώτσου στο λιμάνι ξεροστάλιασα ημερόνυχτα ολόκληρα, και τις άλλες πύλες έπαιρνα σβάρνα και περίμενα, αλλά εσύ πουθενά. Για αυτό γράψε μου, αν έχει δίκιο ο πατέρας σου, σε ποια Πύλη πρέπει να σε περιμένω.  Μέχρι και στην Ωραία Πύλη στον Αϊ Νικόλα σε περίμενα, αλλά εσύ πουθενά.
Διστάζω να ρωτήσω το μπαμπά σου, γιατί άμα ήξερε θα μας είχε πει, να ξέρουμε και εμείς πού να περιμένουμε. Δεν θα έλεγε προ των πυλών, αλλά θα έλεγε στην Πύλη τάδε. Πως γίνεται με τα πλοία στον Πειραιά που λέει το Λιμεναρχείο «Τα πλοία για Αίγινα, από τη Πύλη 8»  και ξέρεις πού πας και τι να περιμένεις; Όχι έτσι άντε και στα κουτουρού.
Για αυτό δεν τον ρωτώ, νομίζω πως δεν ξέρει και για αυτό το ρίχνει στον πληθυντικό και θα ήταν αγένεια από μέρους μου να τον αναγκάσω να το παραδεχτεί ή να τον φέρω σε δύσκολη θέση. Δεν τον πιέζω λοιπόν άλλο. Εξ άλλου ό, τι και να τον ρωτήσεις αυτό απαντάει: πως είσαι ΠΡΟ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝ.
Τις προάλλες τον ρώτησα αν έχει ακούσει για κάποιους πως κλέβουν το νερό, κι αυτός μου απάντησε πως  υπονομεύω την άφιξή σου, που είσαι προ των Πυλών. Πάλι αυτή η ιστορία με τις πολλές πύλες, (λεω να μη το πάμε δεύτερο γύρο). Έτσι, πιστεύω πως αν δεν έρθεις ο   πατέρας σου θα πεθάνει. Μπορεί να μην του φαίνεται, αλλά αυτός είναι χειρότερα από εμένα. Δεν κάνει τίποτα όλη μέρα, δυο χρόνια τώρα παρά να σε περιμένει.  Θα σε καμαρώνει και θα λέει ήρθε το παιδί, κοιτάξτε τι παιδί έχω κάνει, δεν είμαι τελείως άχρηστος. Γιατί, δεν είναι μόνο ότι σ’ αγαπάει, σε βλέπει και σα δικαίωση της ύπαρξής του. Όλο για σένα μιλάει.. Ό, τι και να του πεις. «Ο Αγωγός Σύνδεσης της Αίγινας με την ΕΥΔΑΠ είναι προ των Πυλών», απαντάει αυτός.

Αν δεν έρθεις σύντομα, τον χάνουμε τον πατέρα σου…

 ΜΑΥΡΕΣ ΣΚΝΙΠΕΣ

Σάββατο 1 Μαρτίου 2014

το παληκαρι εκλεισε τα 70

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΧΑΡΤΑΕΤΟΥ


Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΧΑΡΤΑΕΤΟΥ
Αν νομίζετε πως οι πρώτοι χαρταετοί δημιουργήθηκαν για διασκέδαση είστε γελασμένοι.
Οι εφαρμογές τους ήταν ποικίλες και άκρως ενδιαφέρουσες.
Η ιστορία των χαρταετών ξεκινά περίπου το 200 π.Χ. στην Ασία. Σύμφωνα με γραπτά που διασώθηκαν, κατά τη διάρκεια της δυναστείας των Χαν, ένας στρατηγός χρησιμοποίησε τον χαρταετό κατά έναν πολύ έξυπνο τρόπο. Κάποια στιγμή έπρεπε να καταλάβει με τον στρατό του ένα παλάτι. Για να το καταφέρει αποφάσισε να σκάψει ένα τούνελ.
Για τον ακριβή υπολογισμό του μήκους του τούνελ ακολούθησε το παρακάτω τέχνασμα: Σήκωσε στον αέρα έναν χαρταετό έχοντας την άκρη του νήματος στο σημείο που ξεκινούσε το τούνελ και τον χαρταετό τον ίδιο να υπερίπταται πάνω από το παλάτι. Με την χρήση απλών γεωμετρικών υπολογισμών μπόρεσε να υπολογίσει με ακρίβεια το μήκος.
Στην Ευρώπη ο χαρταετός κάνει την εμφάνισή του όχι νωρίτερα από το 1400 μ.Χ. από Ευρωπαίους εξερευνητές που επέστρεψαν από την Ασία. Καθώς αρχίζουν να εξοικειώνονται μαζί του «ξεπηδούν» και δεκάδες ιδέες χρήσης του.
Το 1749 ο Σκωτσέζος μετεωρολόγος Alexander Wilson χρησιμοποίησε χαρταετούς για να ανυψώσει θερμόμετρα μέχρι το ύψος των 3000 ποδιών για να καταγράψει τις θερμοκρασιακές μεταβολές σε μεγάλο υψόμετρο.
Και μετά τρία χρόνια αργότερα, ο Βενιαμίν Φραγκλίνος εκτέλεσε το διάσημο πλέον σε όλους πείραμα με τον χαρταετό για να αποδείξει ότι οι αστραπές δεν είναι τίποτε άλλο παρά στατικός ηλεκτρισμός. Ο σερ George Cayley πειραματίστηκε με χαρταετό κατά τα έτη 1799 – 1809 στην προσπάθειά του να κατασκευάσει μια μηχανή που θα είναι ικανή να μεταφέρει ανθρώπους στον αέρα. Το 1853 με τα πειράματά του πέτυχε να πετάξει το πρώτο ανεμοπλάνο ικανό να σηκώσει το βάρος ενός από τους υπηρέτες του σε μια πτήση που κράτησε περίπου 40 δευτερόλεπτα.
Το 1833 ένας βρετανός μετεωρολόγος, ο E.D. Archibald άρχισε να χρησιμοποιεί χαρταετούς για να ανυψώνει ανεμόμετρα ώστε να καταγράφει την ταχύτητα των ανέμων σε διάφορα υψόμετρα. Το 1887 ο Archibald άρχισε να τραβάει αεροφωτογραφίες με την χρήση χαρταετών, μια πρακτική που ακόμα και σήμερα εφαρμόζεται.
Το τέλος του 19ου αιώνα βρίσκει τους χαρταετούς να θεωρούνται σοβαρό επιστημονικό εργαλείο και αρχίζουν να παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη μηχανικών πτητικών μηχανών βαρύτερων του αέρα. Κατά την διάρκεια των δύο παγκοσμίων πολέμων οι χαρταετοί χρησιμοποιήθηκαν σαν συσκευές παρατήρησης.
Το πεδίο οράσεως των γερμανικών υποβρυχίων στο επίπεδο της θάλασσας περιοριζόταν στα 8χιλιόμετρα. Όταν όμως ανύψωναν έναν παρατηρητή στα 400 πόδια, τότε το πεδίο οράσεως αυξανότανε στα 40 χιλιόμετρα.
Οι χαρταετοί προσέλκυσαν το ενδιαφέρον ξανά στην δεκαετία του 1950 και 1960, όταν ο Francis Rogallo δημιούργησε έναν απόλυτα ευέλικτο χαρταετό χωρίς την χρήση άκαμπτων δοκών. Αντί για δοκούς, αυτό το είδος χαρταετού χρησιμοποιεί τον αέρα να τον κρατά ανοικτό και να διατηρεί το σχήμα του.
Το «φτερό του Rogallo» δεν χρησιμοποιείται πλέον σαν χαρταετός, έχει βρει πληθώρα εφαρμογών από τον αμερικανικό στρατό και είναι η βάση κατασκευής για ανεμόπτερα, ή υπέρ-ελαφρά αεροσκάφη.
Ύστερα από όλα τα παραπάνω, πραγματικά η έκφραση «πετάει χαρταετό» παίρνει άλλη διάσταση!