Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

ΤΟ ΠΑΖΛ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ;



                                  

   Είναι ίσως η πρώτη φορά στα χρονικά , που εμείς τουλάχιστον θυμόμαστε, όπου δύο μήνες πριν τις εκλογές δεν έχουν οριστικοποιηθεί  οι υποψήφιοι για τις επερχόμενες τοπικές εκλογές. Αυτό απο μόνο του δείχνει πως οι υποψήφιοι έχουν αντιληφθεί την οργή του κόσμου και ότι δεν είναι εύκολο να ακολουθηθούν τακτικές Μαυρογιαλούρου γιατί πολύ απλά οι πολίτες δεν τσιμπάνε πλέον. Και απο αυτά που ακούμε, πολλοί θα υποσχεθούν, αλλά οι εκπλήξεις  που τους περιμένουν θα είναι οδυνηρές. Θυμίζουμε ότι η αναγγελία της υποψηφιότητας του νυν δημάρχου είχε γίνει δύο χρόνια πριν τις εκλογές και οι υπόλοιπες πολύ νωρίτερα απο την διεξαγωγή τους.
   Στα νεώτερα τώρα. Η παράταξη Κουκούλη που φαινόταν ότι θα κάνει περίπατο έχει αρχίσει να βλέπει τις δυσκολίες και να διαπιστώνει ότι πολύς κόσμος δεν έχει ξεχάσει τις παλιές της αμαρτίες και δεν θα είναι εύκολο να πείσει για το νέο και φρέσκο της επιλογής. Διαρρέει πως έχει κλείσει τον συνδυσμό όμως δικές μας πληροφορίες λένε ότι δεν συμβαίνει αυτό και μάλιστα έχει κατεβάσει πολύ τον πήχυ των απαιτήσεων για συμμετοχή στο ψηφοδέλτιο με ισχνά αποτελέσματα.
   Η παράταξη του Δ. Μούρτζη μοιάζει να έχει ανάλογα προβλήματα. Ο συνδυασμός δεν κλείνει  και η μεγάλη εμπειρία του κ. Μούρτζη , τον κάνουν πολύ προσεκτικό στις υποσχέσεις του, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλές αμφιβολίες για το τελικό αποτέλεσμα.    
   Η αναβλητικότητα του κ. Γρηγορόπουλου ίσως τελικά να του βγεί σε καλό εάν κατέβει. Οι παραδοσιακοί υποψήφιοι θα έχουν κλείσει και έτσι αν ο συνδυασμός περιλάβει νέα και άφθαρτα πρόσωπα πιθανόν να έχει τύχη. Ομως η πολιτεία του τα προηγούμενα χρόνια θα τον δυσκολέψει  να πείσει τους πολίτες. Δεν ανακατεύτηκε μεν στα  άσχημα όμως η απουσία του είναι θέμα...
   Ο ΣΥΡΙΖΑ  με τον κ. Α.Ντελή  προφανώς κατεβαίνει για καταγραφή δυνάμεων. Οι κόντρες στο εσωτερικό του, με τους καθοδηγητές Αθηναίους να προτιμάνε τον Π. Κουκούλη και τους ντόπιους να αντιδρούν σ΄αυτό στέρησε την δυνατότητα για μια ισχυρή προσωπικότητα  που θα μπορούσε να απεικονίσει την δυναμική του ΣΥΡΙΖΑ και σε τοπικό επίπεδο. Η ιστορία με την υποβληθείσα και αποσυρθείσα πάραυτα υποψηφιότητα Κουλικούρδη σχετίζεται με αυτή την ιστορία και ήταν ένα ακόμα επεισόδιο της.  Δυστυχώς αυτή η κόντρα στερεί την δυνατότητα να ακολουθηθεί μια διαδικασία όπου οι δημοτικές παρατάξεις δεν χτίζονται τις παραμονές των δημοτικών εκλογών αλλά  μετά την διεξαγωγή τους. Οπου οι πολίτες θα βλέπουν τους ανθρώπους της παράταξης να είναι δίπλα τους να ακούνε τα προβλήματα τους και να τα μεταφέρουν στο δημοτικό συμβούλιο. Και την ώρα των εκλογών να εξαργυρωθεί το αντίτιμο των προσπαθειών μέσα απο διαδικασίες μαζικές και συλλογικές.
   Η παράταξη του κ. Τζίτζη δεν μοιάζει να έχει τύχη. Δεν ξέρουμε ακόμα τον συνδυασμό και ποιοί θα τον αποτελούν. Ομως ο τρόπος σκέψης του αρχηγού δείχνει την οδό που θα; ακολουθηθεί με παλιές και φθαρμένες μεθόδους.
    Η δε παράταξη του ΚΚΕ υπό τον κ. Γιώργο Κοττάκη μετά την αξιόλογη δράση στην τετραετία του κ. Σ. Κοττάκη θα μπορούσε να πάει πολύ καλύτερα απο άλλες φορές. Ομως η απόλυτη ταύτιση με την πολτική του συνιστώσα του περιορίζει τις δυνατότητες.
    Τέλος η νεοεμφανιζόμενη υποψηφιότητα του κ. Βαγγέλη Δέδε αποτελεί προς το παρόν γρίφο. Η δεδομένη απειρία  του στα δημοτικά πράγματα  πρέπει να καλυφθεί απο πολύ καλούς συνεργάτες που θα εξισορροπήσουν την διαφορά. Αρα λοιπόν αν δεν εμφανισθούν οι απο πίσω δεν μπορούμε να κρίνουμε ασφαλώς. Θα περιμένουμε και εδώ λοιπόν.
  Γενικά πάντως μπορούμε  να πούμε ότι η ΝΔ εμφανίζεται πολυδιασπασμένη με παρουσία   ήδη σε τέσσερα ψηφοδέλτια ( Κουκούλης, Μούρτζης, Τζίτζης, Δέδες) και με χρίσμα (;) στον Π. Γρηγορόπουλο. Ο ΣΥΡΙΖΑ περιορίζεται σε στενό εύρος και το ΠΑΣΟΚ δεν υπάρχει. Πάντως δεν υπάρχει η προσωπικότηατ που μπορούσε να συνεπάρει κανέναν και αυτό είναι πολύ καλό γιατί έτσι έχουμε καλύτερες πιθανότητες να ανατρέξουμε σε προτάσεις και αρχές που πρέπει να αποτελούν το κριτήριο μας.
   
                                                                    Απόστολος  Κασελούρης

Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014

ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ


Συνεχίζονται οι συσκέψεις φορέων και πολιτών της Αίγινας, για το πρόβλημα των σκουπιδιών. Τα πορίσματα θα κατατεθούν στους δημοτικούς συνδυασμούς ώστε να τα συμπεριλάβουν ....στις υποσχέσεις τους. Κατά την γνώμη μας αυτή η προσπάθεια συντονισμού φορέων για ένα τέτοιο τεράστιο πρόβλημα, δείχνει ένα δρόμο, εν πολλοίς άγνωστο στα ...μέρη μας, για το τι και πως πρέπει να ενεργούμε για να αντιμετωπίσουμε την επιμελημένη αφασία των αρχών. Λεπτομέρειες σε επόμενη ανάρτηση
Οι φωτο από την χτεσινή, Τετάρτη 12 Μαρτίου, σύσκεψη στον Σύλλογο Γυναικών της Αίγινας

Ν.Π.

Διακοπές στην Αίγινα ή ταξίδι στα Κύθηρα;



του Γιώργου Κυριακού
Ούτε ο Θόδωρος Αγγελόπουλος δεν τη γλίτωσε από το διαφημιστικό project του κυρίου Κατσικάρη, λες και η ταινία «Ταξίδι στα Κύθηρα» έγινε για λόγους τουριστικούς.  Θα μπορούσε να ήταν ένας επαρχιώτης παράγοντας που διαφήμιζε την επικράτειά του αλλά στο promotion του κυρίου Κατσικάρη αναφέρεται η παρουσία, του ενός και μόνου Γερμανού επιτετραμμένου, όπως μας καταμαρτυρεί το ανακοινωθέν της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων Αργοσαρωνικού: του κυρίου Ιωακείμ Φούχτελ. Ίσως να μην είναι αποτελεί απόδειξη αλλά σίγουρα αποτελεί ένδειξη για την ανάληψη ρόλου που θα αφορά μελλοντικές αγοραπωλησίες, τουλάχιστον από αυτές που έχουν συμφωνηθεί στα πλαίσια της Ελληνογερμανικής Συνάντησης δημάρχων: Τουρισμός, νερό, σκουπίδια, ΑΠΕ, τεχνογνωσία. Η μετατροπή της χώρας σε χώρο είναι προ των πυλών, όπως και η μετατροπή του νησιού σε αποικία.
Αυτά, εν όψει εκλογών για την ευρύτερη περιοχή μας, από το Βερολίνο στο οποίο εκθέτονται περίπου οι μισές κλεμμένες ελληνικές αρχαιότητες παγκοσμίως, όπως βεβαίως και κλεμμένες αρχαιότητες απ’ όλο τον κόσμο των αποικιών και των λεηλατημένων λαών. Κι αν ταξιδέψεις προς το Μόναχο θα βρεις και τα αιγινήτικα γλυπτά της Αφαίας. Ποιος και σε ποιες συνθήκες θα δημιουργούσε σκάνδαλο στην προστάτιδα Γερμανία που έχει προβεί σε μια ανεπανάληπτη ανθρωπιστική, οικονομική και πολιτισμική καταστροφή εδώ και δεκαετίες με θύμα τη χώρα μας; Από τους ντόπιους βαστάζους τους, ας μην το περιμένουμε.

Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

MIELE στο ΤΙΤΙΝΑ, ταινία που δεν πρέπει να χάσετε


                   
   H MIELE  στον κινηματογράφο ΤΙΤΙΝΑ
Μια ταινία που δεν πρέπει να την χάσετε

Η ταινία αναφέρεται στο ζήτημα της ευθανασίας και η ιταλίδα σκηνοθέτης Βαλέρια Γκολίνο «σκηνοθετεί το «Μέλι» με όρους επιστημονικού ερευνητή, όπου η μεροληψία και τα βεβιασμένα αποτελέσματα βρίσκονται εκτός μεθοδολογίας. Έτσι παραδίδει ένα φιλμ φιλοσοφικά τοποθετημένο στο να τεθούν τα σωστά ερωτήματα και όχι στο να απαντηθούν, υπό την μορφή ενός πειράματος τόσο για την ίδια την Γκολίνο ως σκηνοθέτη, όσο και για το βιοηθικό δίλημμα που επιχειρεί να αρθρώσει».
Στον αντίποδα αυτής της μεθοδολογίας, του επιστημονικού ερευνητή και της αμεροληψίας δηλαδή, παρουσιάστηκε πριν λίγο καιρό από ορθόδοξο παράγοντα της Άπω Ανατολής στο Λαογραφικό Μουσείο της Αίγινας, το  θέμα της καύσης των νεκρών. Επειδή η καύση των νεκρών δεν εμπεριέχει βιοηθικα διλλήματα, αλλά έρχεται αντιμέτωπη με ζητήματα λαϊκής και θρησκευτικής παράδοσης, συνηθειών και οικονομικών συμφερόντων, προτιμήθηκε από τον ομιλητή η προσέγγιση του με ορούς ψυχολογικής πίεσης και όχι μόνο, αντί τη θεολογικής, φιλοσοφικής ή επιστημονικής προσέγγισης. Με έντονα στοιχεία λαϊκισμού και υπό των ψευδεπίγραφο τίτλο «Καύση των νεκρών - Μια ορθόδοξη Μαρτυρία» μένουμε με την απορία πως αν ήταν αν-ορθόδοξη η μαρτυρία, τι παραπάνω θα μπορούσε να ειπωθεί;
H Miele δεν μας λέει τι να κάνουμε και ποιο είναι σωστό αλλά να προβληματιστούμε. Προτείνω μη το χάσετε….

Ν.Π.

Κριτική παρουσίαση της ταινίας από την Ελένη Φιλλίπου, στο culture now *

Η Βαλέρια Γκολίνο, γνωστή μέχρι τώρα ως μια σπουδαία ιταλίδα ηθοποιόςδιεθνούς βεληνεκούς, περνάει πίσω από την κάμερα και κάνει το σκηνοθετικό ντεμπούτο της με ταινία μυθοπλασίας κοινωνικού προβληματισμού για το βιοηθικό ζήτημα της ευθανασίας. 
Μετά τα “Million Dollar Baby” (2004), “The Sea Inside” (2004) – βραβευμένα και τα δύο με 
Όσκαρ την ίδια χρονιά – το “You Don’t Know Jack” (2010) – βραβευμένο με Emmy και Χρυσή Σφαίρα – και το, επίσης, βραβευμένο με Όσκαρ “Amour” (2012),  έρχεται το “Μέλι”(aka Miele) της Γκολίνο να δώσει την δίκη του εκδοχή πάνω στο θέμα.
Η 30χρονη Ιρένε (Τζασμίνε Τρίνκα) είναι η Μέλι. «Ιρένε» για τους γονείς και φίλους, «Μέλι» για τους ανθρώπους που πάσχοντας από χρόνιες εκφυλιστικές παθήσεις επιθυμούν να τερματίσουν την ζωή τους. Έχοντας παρατήσει τις σπουδές της στην ιατρική, η Ιρένε βγάζει τα προς το ζην παρέχοντας, έναντι αδράς αμοιβής, υπηρεσίες εκούσιας ευθανασίας σε βαριά αρρώστους.
Πατώντας πάνω στο 
μυθιστόρημα του Μάουρο Κοβάσιτς (A Nome Tuo) η Γκολίνο επιχειρεί, ως πρωτοεμφανιζόμενη σκηνοθέτης, ένα ομολογουμένως δύσκολο πρότζεκτ: Να θίξει το θέμα της εκούσιας ευθανασίας, χωρίς μελοδραματισμούς, ηθικολογίες και διακηρύξεις ιδεών. Και ως προς αυτό τα καταφέρνει θαυμάσια. 
Το ενδιαφέρον της στρέφεται εξολοκλήρου πάνω στην ηρωίδα της, Ιρένε/Μέλι, και την μελετά ως γυναίκα, ως ακτιβίστρια, ως προσωπικότητα και ως αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο ρόλων της. 
Πολύ έξυπνα η Γκολίνο επιλέγει να προσδώσει στην ηρωίδα της ανδρόγυνα χαρακτηριστικά που την τοποθετούν σε μια ενδιάμεση κατάσταση πάνω στην οποία χτίζεται ολόκληρη η 
αφήγηση . Αυτή η ενδιάμεση κατάσταση είναι και ο τοίχος προστασίας μεταξύ Ιρένε και Μέλι, μεταξύ λάθους και σωστού και εν τέλει μεταξύ ζωής και θανάτου. Δεν είναι τυχαίο ότι η Γκολίνο δεν χάνει ευκαιρία στο να μας δείχνει την Ιρένε πίσω από γυάλινες επιφάνειες και καθρέφτες. Όλες οι επιλογές της ηρωίδας της συντελούν στο να μην υπάρχει ουσιαστικά πουθενά: διατηρεί την ιδιότητα της φοιτήτριας στον πατέρα της και στον φίλο της, ώστε να δικαιολογεί την απουσία της όταν ταξιδεύει στο Μεξικό για να αγοράσει τα απαραίτητα φάρμακα,

συνάπτει ερωτικές σχέσεις με έναν παντρεμένο, ζει απομονωμένη σε ένα σπίτι δίπλα στην θάλασσα και «επιστρέφει» μέσα στον κόσμο κυρίως για τα ραντεβού με τους ασθενείς. 

Θέλοντας να ξορκίσει τον θάνατο, γυμνάζεται μανιωδώς είτε κολυμπώντας είτε κάνοντας ποδήλατο, δεν καπνίζει και κάνει συνεχώς καρδιολογικές εξετάσεις. Οι κρίσεις πανικού που παθαίνει είναι το αντίδοτο στην ιδέα και θέα του θανάτου που η ίδια προσφέρει κάθε φορά. Το αίτημα για έναν αξιοπρεπή θάνατο σε ανθρώπους που έχουν πάψει πια να ζουν καθώς απλά υπάρχουν είναι η ώθηση και ο εξαγιασμός των πράξεών της. Μέχρι που η στιγμή τα φέρνει έτσι ώστε εν αγνοία της να δώσει τα απαραίτητα προς ευθανασία φάρμακα σε έναν άνθρωπο που πάσχει από κατάθλιψη. Ο Κάρλο Γκριμάλντι, επιτυχημένος αρχιτέκτονας , χωρισμένος και άτεκνος θα γίνει το πρόσωπο που θα φέρει την Ιρένε σε μια κατά μέτωπο επίθεση με την Μέλι και κατ’ επέκταση με την ζωή της. 
Η Γκολίνο σκηνοθετεί το «Μέλι» με όρους επιστημονικού ερευνητή, όπου η μεροληψία και τα βεβιασμένα αποτελέσματα βρίσκονται εκτός μεθοδολογίας. Δημιουργώντας μια άκρως ενδιαφέρουσα περσόνα όπου θηλυκώνει υπέροχα στο πρόσωπο της Τρίνκα παραδίδει ένα φιλμ φιλοσοφικά τοποθετημένο στο να τεθούν τα σωστά ερωτήματα και όχι στο να απαντηθούν, υπό την μορφή ενός πειράματος τόσο για την ίδια την Γκολίνο ως σκηνοθέτη, όσο και για το βιοηθικό δίλημμα που επιχειρεί να αρθρώσει.


 *Η Ελένη Φιλίππου γεννήθηκε το 1982. Σπούδασε Θεολογία στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Στη συνέχεια πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές πάνω στην (ΜΑ) Θρησκεία, Ψυχολογία και ΜΜΕ (με κατεύθυνση στον Κινηματογράφο) και (MSc) Φιλοσοφία στο King’sCollege,London. Από το 2013 προετοιμάζει την διδακτορική της διατριβή πάνω στη Φιλοσοφία του Κινηματογράφου. Εργάζεται ως κριτικός κινηματογράφου σε ηλεκτρονικά μέσα και στο ραδιόφωνο.

http://www.culturenow.gr/25485/tainia-meli-miele-ths-valeria-gkolino

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

ΣΤΕΓΗ ΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ




ΣΤΕΓΗ ΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

Τι σκέφτομαι, ε! Σκέφτομαι πως στην πορεία για την ανατροπή της μαυραγορίτικης σημερινής πραγματικότητας, δεν πρέπει να αφήνουμε πεινασμένους και αρρώστους πίσω μας. Αυτά γιατί μόλις έμαθα πως ένα παιδί είναι στο νοσοκομείο από πείνα, τουλάχιστον έτσι μου μεταφέρθηκε.

Προτείνω λοιπόν με το ανωτέρω σύνθημα ΣΤΕΓΗ ΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ να γίνει προσπάθεια συντονισμού όλων οσων δραστηριοποιούνται για του συμπολίτες μας και να αναλάβει πρωτοβουλία για τον συντονισμό η ενορία του Αγ. Θωμά και ο σύλλογος γυναικών Αίγινας για παράδειγμα. Ένας τέτοιος συντονισμός θα βοηθήσει στην πλήρη καταγραφή των ανθρώπων που βρίσκονται σε ανάγκη, θα βοηθήσει στην ευαισθητοποίηση όλων μας, θα συγκεντρώνονται περισσότερες ποσότητες τροφίμων και δεν θα μένει κάνεις αβοήθητος. Και εκτός της διάθεσης τροφίμων, μπορεί να επεκταθεί και σε άλλες ανάγκες. Δεν έχω φορέα, αλλιώς θα το αναλάμβανε ο φορέας ...μου. Ο ...φορέας που έχω Η1Ν1, δεν κάνει για τέτοιες δουλειές παρα μόνο να σε πετάει στο κρεββάτι.

Για αυτό στη πορεία για ανατροπή δεν αφήνουμε κανένα να μείνει πίσω αβοήθητος

ΣΤΕΓΗ ΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

και Εφτά Νομά σε ενα Δωμά σαν μια γλαφυρότατη μουσική υπόκρουση στη σημερινή πολιτική παράκρουση

Νικήτας Παπαϊωάννου






Κυριακή 9 Μαρτίου 2014

ΕΛΙΑ ΜΕ ΒΕΝΙΖΕΛΟ ΣΤΟ ΚΟΥΚΟΥΤΣΙ



Η Ελληνίδα μαθηματικός Υπατία

Η Ελληνίδα μαθηματικός Υπατία


Ελληνίδα νεοπλατωνική φιλόσοφος, αστρονόμος και μαθηματικός. Έζησε και δίδαξε στην Αλεξάνδρεια της Ρωμαϊκής (Βυζαντινής) Αιγύπτου, όπου και δολοφονήθηκε από όχλο φανατικών χριστιανών. Θεωρείται η πρώτη γυναίκα που διακρίθηκε στα μαθηματικά.
Η Υπατία γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια το 370 και ήταν κόρη του μαθηματικού και αστρονόμου Θέωνα του Αλεξανδρέως (335-405). Έλαβε πολύ καλή εκπαίδευση στην Αθήνα και στην Ιταλία. Στην Αθήνα παρακολούθησε μαθήματα στη νεοπλατωνική σχολή του Πλούταρχου του Νεότερου και της κόρης του Ασκληπιγένειας, ενώ μαθήτευσε και κοντά στο Πρόκλο και τον Ιεροκλή.
Μετά την επιστροφή της στην Αλεξάνδρεια ανέλαβε την εκεί σχολή των Πλατωνιστών, που ακολουθούσε τη διδασκαλία του Πλωτίνου, ενός από τους πρώτους νεοπλατωνιστές φιλοσόφους. Η ευγλωττία της Υπατίας, η σπάνια μετριοφροσύνη της και η ομορφιά της, σε συνδυασμό με τα αξιοσημείωτα πνευματικά της χαρίσματα, προσέλκυσαν μεγάλο αριθμό μαθητών. Ανάμεσά τους ήταν και ο Συνέσιος ο Κυρηναίος, ο μετέπειτα επίσκοπος Πτολεμαΐδος, του οποίου σώζονται πολλές επιστολές απευθυνόμενες προς αυτήν.
Η Υπατία αποτελούσε σύμβολο της μάθησης και της επιστήμης, οι οποίες την εποχή εκείνη ταυτίζονταν ευρέως από τους πρώτους Χριστιανούς με την ειδωλολατρία. Έτσι, υπήρξε το επίκεντρο της έντασης μεταξύ χριστιανών και εθνικών (μη χριστιανών), οι οποίες ταλαιπώρησαν αρκετά την Αλεξάνδρεια εκείνη την περίοδο.
Μετά την άνοδο του Κυρίλλου στον πατριαρχικό θρόνο της Αλεξανδρείας το 412, η Υπατία βρέθηκε στο στόχαστρο του πατριάρχη, εξαιτίας της σχέσης της με τον Ορέστη, τον έπαρχο της πόλης, που ήταν ειδωλολάτρης, όπως αναφέρει στο έργο του Εκκλησιαστική Ιστορία ο ιστορικός Σωκράτης ο Σχολαστικός. Στις 8 Μαρτίου του 415 δολοφονήθηκε με χαρακτηριστική αγριότητα (με διαμελισμό) από μια ομάδα φανατισμένων χριστιανών, που την αποτελούσαν μοναχοί και οπαδοί του Κυρίλλου. Ανεξάρτητα από το ακριβές κίνητρο της δολοφονίας της, η φυγή πολλών λογίων αμέσως μετά το γεγονός σήμανε την αρχή του μαρασμού της Αλεξάνδρειας ως πνευματικού κέντρου.
Σύμφωνα με το λεξικό του Σούδα ή Σουίδα (βυζαντινή εγκυκλοπαίδεια), η Υπατία έγραψε σχόλια στην Αριθμητική του Διόφαντου του Αλεξανδρέως, στα Κωνικά του Απολλώνιου από την Πέργη, και στον αστρονομικό κανόνα του Πτολεμαίου (Αλμαγέστη). Αυτά τα έργα της χάθηκαν, αλλά οι τίτλοι τους, σε συνδυασμό με τις επιστολές του Συνέσιου, ο οποίος τη συμβουλευόταν για την κατασκευή του Αστρολάβου, δείχνουν ότι είχε αφιερωθεί ιδιαίτερα στην αστρονομία και τα μαθηματικά.
Η ύπαρξη αυστηρά φιλοσοφικών έργων της μας είναι άγνωστη. Η φιλοσοφία της, περισσότερο λόγια και επιστημονική ως προς τη φύση της και λιγότερο απόκρυφη, αποτέλεσε την πεμπτουσία του Αλεξανδρινού Νεοπλατωνισμού. Η συνεισφορά της στην επιστήμη -αμφισβητούμενη πάντως- περιλαμβάνει τη χαρτογράφηση ουράνιων σωμάτων και την ανακάλυψη του αραιόμετρου ή πυκνόμετρου, ενός ειδικού οργάνου που προσδιορίζει την πυκνότητα των διαφόρων υγρών.

Σχετικά

  • Ο αστεροειδής 238 Υπατία, που ανακαλύφθηκε το 1884, πήρε το όνομά του από την ιστορική αυτή μορφή.
  • Η Υπατία επανήλθε στο προσκήνιο το 2009, μέσα από την ταινία του ισπανο-χιλιανού σκηνοθέτη Αλεχάντρο Αμενάμπαρ Αγορά (Agora, ο πρωτότυπος τίτλος), η οποία επικεντρώνεται στα τελευταία χρόνια της ζωής της. Την υποδύθηκε η αγγλίδα ηθοποιός Ρέιτσελ Βάις.

ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/668#ixzz2vOKmNe4L
Συγγραφέας:  στις 8 Μαρτίου 2014 στις 7:04 μμ