Τετάρτη 14 Αυγούστου 2013

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ ΤΟΥ από-ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΙΝΑΣ : Μέρος 3ον  και Τέλος.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ ΤΟΥ από-ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΙΝΑΣ  : Μέρος 3ον  και Τέλος.


Στο πρώτο μέρος καταλήγαμε πως είναι  «Άκρως ενδιαφέρουσα η τοποθέτηση της κ. Κανελά στο δημοτικό συμβούλιο της Τρίτης, 30 Ιουλίου, στον Μεριστό και θα την  παρουσιάσουμε αυτόνομα,  σε νεώτερη ανάρτηση μας» *
Πέρασαν δυο εβδομάδες από τότε,  μεσολάβησε όμως η «κοτοαπαγόρευση» και η κινητοποίηση των πολιτών για την αντιμετώπιση της και έτσι επανερχόμαστε αρκετά καθυστερημένα, αλλά  οι επισημάνσεις της κ. Κανελά,  που ουσιαστικά ζητά  αλλαγή πλεύσης στην πολιτική του δήμου,  δεν χάνουν καθόλου την επικαιρότητα τους.
Το ίδιο ενδιαφέρουσες ήταν και προηγούμενες προτάσεις της, που αναρτήσαμε σε άρθρο μας με τίτλο «Αίγινα δεν είναι μόνο η παραλία της πόλης» **
Η τοποθέτηση της λοιπόν κατά την συζήτηση του θέματος για επισκευή της μάντρας του γηπέδου κόστους  120.000 ευρώ έχει ως εξής :


«Με 120 χιλιάδες ευρώ ή 45 εκατομμύρια δραχμές επισκευάζουμε τον δρόμο Τζίκηδες - Πόρτες που έχει καταστραφεί εδώ και πέντε χρόνια κι' έχει μείνει έτσι, ή ακόμα και τον δρόμο για τους Λαζάρηδες, τους οποίους Λαζάρηδες τους θυμόμαστε κάθε Αγίας Παρασκευής (λόγω της εκκλησίας που υπάρχει εκεί), και αν.
- Με 120 χιλιάδες ευρώ ή 45 εκατομμύρια δραχμές παραλαμβάνουμε  (ακόμα δεν γνωρίζουμε γιατί δεν έχει παραληφθεί) και επισκευάζουμε τον βιολογικό της ψαραγοράς που δεν λειτουργεί ή που όταν λειτουργούσε ρύπαινε την παραλία. Ή στην καλύτερη περίπτωση αγοράζουμε έναν καινούριο βιολογικό.
- Με 120 χιλιάδες ευρώ ή 45 εκατομμύρια δραχμές επισκευάζουμε τον παραλιακό δρόμο της Αίγινας που όταν βρέχει μετατρέπεται σε κανάλι της Βενετίας.
- Με 120 χιλιάδες ευρώ ή 45 εκατομμύρια δραχμές επικαιροποιούμε την μελέτη του λιμανιού στο Λεόντι, που η σύνταξή της τότε, μας είχε στοιχίσει 28 εκατομμύρια δραχμές.
Και πολλά άλλα.
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι εδώ δεν έχουμε ψωμί να φάμε γυρεύουμε παντεσπάνι.
Η πολιτεία επιλέγει να σπαταλά σε έργα φιγούρας αντί για έργα υποδομών. Γιατί πλησιάζουν εκλογές και γιατί, όπως πολύ σωστά έχουν πει, "το ποδόσφαιρο είναι το όπιο των λαών". Και το ποδόσφαιρο στην Ελλάδα, γενικά, έχει παράγοντες, κομματόσκυλα, μέλη κλαδικών και εργολάβους - κοράκια, που όλοι αυτοί επιβιώνουν ζώντας παρασιτικά, χωρίς να προσφέρουν τίποτα ουσιαστικό στην κοινωνία και στον πολίτη - άνθρωπο.
Η πολιτεία μας έδειξε ότι επιλέγει να σπαταλά 22 εκατομμύρια ευρώ για να φτιάξει γήπεδο ομάδας τρίτης κατηγορίας, αντί να βοηθήσει και να μπει μπροστάρης, να υπερκεράσει τυπικότητες και πιθανές αστοχίες των εκάστοτε διοικήσεων, όσον αφορά τον αγωγό του νερού και τις όποιες καθυστερήσεις ή τυπικά εμπόδια.
Η πολιτεία επιλέγει να δίνει 5 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο για την μεταφορά του νερού, αντί να επιλέγει παράλληλα μία επένδυση για αγωγό νερού του οποίου η απόσβεση θα γίνει σε τέσσερα χρόνια. Αν αθροίσει κανείς όλα αυτά τα εκατομμύρια που χρόνια τώρα δίνονται για την μεταφορά, θα είχε γεμίσει η Αίγινα αγωγούς παντού, όχι μόνο έναν.
Αυτή είναι η Ελλάδα που δεν θέλουμε.
Όσον αφορά το συγκεκριμένο θέμα, προτείνω στο κομμάτι αυτό του τοίχου του γηπέδου που έπεσε να βάλουμε πυκνό σύρμα, το οποίο θα στοιχίσει το πολύ 8 χιλιάδες ευρώ και με τα υπόλοιπα χρήματα να κάνουμε ένα από τα παραπάνω αναφερθέντα έργα υποδομής ή κάποιο άλλο, οποιοδήποτε άλλο.


Όσον αφορά τον περιφερειακό της Αίγινας, που είναι ένα μεγάλο έργο, όλες αυτές οι καθυστερήσεις, οι προβληματισμοί και τα προβλήματα δεν θα υπήρχαν εάν σαν διοίκηση είχαμε επιλέξει να προχωρήσουμε την κατασκευή του λιμανιού στο Λεόντι. Γιατί με τον περιφερειακό, όπου θα ρυθμιστεί βέβαια και η κυκλοφορία της Αίγινας, συνεχίζουμε να φέρνουμε την κίνηση πάλι μέσα στην πόλη, αντί να προχωρήσουμε στην αποσυμφόρησή της και στην ανάπτυξη της περιφέρειας. Επίσης, για κάποιους συμπολίτες μας θα επιβαρυνθεί η καθημερινότητά τους.

Επίσης, έκανε ένα γενικό σχολιασμό στην αρχή της Συνεδρίασης λέγοντας ότι

"πιστεύω ότι για οτιδήποτε γίνεται στο νησί υπεύθυνη είναι η εκάστοτε Διοίκηση του τόπου. Και το αναφέρω αυτό συγκεκριμένα για την επισκευή στο λιμάνι της Αίγινας που έγινε πριν από τέσσερα χρόνια, στοίχισε πάνω από ένα εκατομμύρια ευρώ, έγινε με απευθείας ανάθεση από την Περιφέρεια - Νομαρχία (τι ήταν τότε μικρή σημασία έχει, οι ταμπέλες αλλάζουν άλλωστε), λέγεται ότι βγήκαν από εκεί τρία με τέσσερα φορτηγά - πλοία με άμμο θαλάσσης (για όποιον γνωρίζει έχει μεγάλη αξία), που δεν μάθαμε ποτέ που κατέληξαν και τώρα διαπιστώνουμε ότι τα μπλόκια είναι κυριολεκτικά στον "αέρα" και χρειάζονται επισκευή επειγόντως, ποιος ξέρει πόσο μπορεί να στοιχίσει. Ποιος θα την πληρώσει αυτή την επισκευή, το Λιμενικό Ταμείο ή αυτός που παρέλαβε το έργο από την Νομαρχία - Περιφέρεια? Όπως καταλαβαίνει κανείς, τα εκατομμύρια τα έχουν κάποιοι για μαρουλόφυλλα.»   


Εστιάζουμε στην αναφορά της σε έργα φιγούρας, (ακριβέστερος ορισμός σε σχέση με τον καθιερωμένο –έργα βιτρίνας) εν όψει επερχόμενων δημοτικών εκλογών και ίσως όχι μόνο.
Στην αναφορά της  για την αναγκαιότητα κατασκευής λιμανιού στο Λεόντι, έργο –προϋπόθεση για την ισόρροπη ανάπτυξη του νησιού. Αυτό το λιμάνι στο Λεόντι  ακυρώνει την ανάγκη κατασκευής περιφερειακού και κυματοθραύστη.
Εδώ να προσθέσουμε πως στην προφεστιβαλικη εκδήλωση του Fistiki Fest, που οργάνωσαν οι Ενεργοί Πολίτες στην παραλία της Αύρας, με θέμα τα αρχαία λιμάνια, η πρόεδρος του συλλόγου των αρχαιολόγων που ήταν και η βασική εισηγήτρια της εκδήλωσης, είπε ξεκάθαρα πως ασκήθηκαν αφόρητες πιέσεις στο αρχαιολογικό συμβούλιο, προκειμένου να εγκρίνει την κατασκευή του κυματοθραύστη.
Σε ερωτήσεις παρευρισκομένων για την προέλευση των πιέσεων η απάντηση της προέδρου ήταν πως οι πιέσεις αυτές ασκήθηκαν από τους εκπροσώπους της Αίγινας.
Η αντίδραση των πολιτών ήταν άμεση, υποστηρίζοντας πως αυτοί δεν είναι εκπρόσωποι της Αίγινας αλλά της ντόπιας διαπλοκής. Ο παριστάμενος πρώην δήμαρχος κ. Παναγιώτης Κουκούλης, υπέρμαχος του κυματοθραύστη και λοιπών μεγάλων και τρανών έργων, αντέδρασε και σημειώθηκε μια μικρή αντιπαράθεση με ομάδα πολιτών.

Κατά την γνώμη μας λοιπόν όλοι αυτοί οι μονόδρομοι που  έχουν επιβληθεί στην κοινωνία και προβάλλονται ως Παναιγινήτικα Αιτήματα ενώ δεν είναι, πρέπει να εξεταστούν από την αρχή και να συζητηθούν με δημοκρατικές διαδικασίες. Μια εμπειρία του Διαρκούς Δημοσκοπικού Δήμου των Γρεβενών για παράδειγμα, του τι σημαίνει αποφασίζουμε με την κοινωνία, για την κοινωνία και υλοποιούμε με την κοινωνία, ίσως μας φανεί χρήσιμη στην επανεξέταση όλων των μονοδρόμων που έχουν επιβληθεί.
Τέλος η επισήμανση της κ. Κανελά, πως τα μπλόκια του Λιμανιού της Αίγινας είναι στον αέρα, μάλλον πρέπει να ταρακουνήσει κόσμο και αρχές και να ερευνηθεί το μέγεθος του προβλήματος και ο τρόπος αντιμετώπισης του.
Δεν ψάχνουμε τους ενόχους, τους ξέρουμε, μας διοικούν ή μας διοίκησαν και θα ξαναζητήσουν  την ψήφο μας για «καινούργια μπλόκια στο αέρα» και όχι μόνο στο λιμάνι

 Νικήτας Παπαϊωάννου


ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ  Aegina'sLight

Δεν υπάρχουν σχόλια: