ΑΙΓΙΝΑ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ
Η ΔΙΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΟ-ΔΙΑ(σ)ΤΡΟΦΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Αντιγράφουμε από το AeginaLight επιστολή του κ. Δημήτρη Ποταμιανου (1) στον Δήμαρχο Αίγινας, επίκαιρη και άκρως ενδιαφέρουσα.
Επειδή ο κ. Ποταμιανος στο τέλος της επιστολής του αναρωτιέται αν η δημοτική μας αρχή έχει ακούσει για τα περί αγροτουρισμού, αναδημοσιεύομαι μια δική μας (2) ανάρτηση στο AeginaLight, που γράφτηκε με αφορμή το ταξίδι του δημάρχου μας στην Κρήτη, στα τέλη του 2012
1. Προς τον Δήμαρχο της Αίγινας
Ακόμα ένα παράλογο νομοθέτημα επιστρατεύεται για να απαγορευθούν οι κότες και οι προβατίνες(!) στα αιγινίτικα αγροτόσπιτα. Υποβαθμίζοντας το τουριστικό προϊόν που υποτίθεται ότι υπερασπίζεται.
Η πλήρης και ορθή λίστα των παραληπτών θα ήταν:
Επειδή ο κ. Ποταμιανος στο τέλος της επιστολής του αναρωτιέται αν η δημοτική μας αρχή έχει ακούσει για τα περί αγροτουρισμού, αναδημοσιεύομαι μια δική μας (2) ανάρτηση στο AeginaLight, που γράφτηκε με αφορμή το ταξίδι του δημάρχου μας στην Κρήτη, στα τέλη του 2012
1. Προς τον Δήμαρχο της Αίγινας
Ακόμα ένα παράλογο νομοθέτημα επιστρατεύεται για να απαγορευθούν οι κότες και οι προβατίνες(!) στα αιγινίτικα αγροτόσπιτα. Υποβαθμίζοντας το τουριστικό προϊόν που υποτίθεται ότι υπερασπίζεται.
Η πλήρης και ορθή λίστα των παραληπτών θα ήταν:
Προς Νομοθέτη/ Συντάκτη Π.Δ. 899/76 (περί αξιωματικώς οριζόμενων τουριστικών τόπων).
Κοιν. Περιφερειάρχες, Δημάρχους, Κοινοτάρχες Επικράτειας, Μέλη Δημοτικού Συμβουλίου Αίγινας
Η επιστολή αυτή δεν ξέρω αν θα διαβαστεί από τον βασικό παραλήπτη της, τον νομοθέτη του Προεδρικού Διατάγματος 899, του 1976 (πράξη δημοσιευμένη στο ΦΕΚ 329 Α, 10 Δεκεμβρίου 1976). Έχουν περάσει κάμποσα χρόνια από τη ρυθμιστική εισήγησή του και πιθανόν να μην είναι πια μαζί μας, αλλά είμαι βέβαιος ότι όπου κι αν βρίσκεται θα έχει ήσυχη τη συνείδησή του, που με τόση ευθυκρισία και αμεροληψία όρισε τότε τις προϋποθέσεις για την «ανακήρυξη (συγκεκριμένων) περιοχών της χώρας ως τουριστικών τόπων».
Τώρα τι γίνεται όμως; Κι εδώ είναι που το θέμα αφορά όλους εκείνους προς τους οποίους κοινοποιείται η παρούσα επιστολή. Υπάρχει πράγματι στην προαναφερθείσα νομοθετική πράξη μια ήσσονος μάλλον σημασίας, αλλά πάντως δυσερμήνευτη, αν όχι και αμφιλεγόμενη, διάταξη, που προβλέπει τον αποκλεισμό των «οικόσιτων ζώων» από τους τόπους τουριστικού ενδιαφέροντος. Δεν μιλάμε βέβαια για τα κατοικίδια –γατιά, σκυλιά και οποιοδήποτε άλλο pet μπορεί να χωρέσει ο νους ενός φιλόζωου ανθρώπου (αν και τίποτα πια δεν μπορεί να είναι σίγουρο στη βαθιά παραζαλισμένη αυτή χώρα). Προσέξτε όμως τι περιλαμβάνουν τα ξορκισμένα οικόσιτα: τους εκάστοτε ενοίκους του κοτετσιού, κοκόρια, κότες, γαλοπούλες και γαλόπουλα, πάπιες, χήνες, και κατ’ επέκταση κουνέλια και άλλα πολλά, προβατίνες και κατσίκια, όχι κατ’ ανάγκην κοπαδιαστά, μοναχικές επίσης αγελαδίτσες, άλογα (που προφανώς δεν διατίθενται για ιππικές εξορμήσεις), μουλάρια, γαϊδουράκια (εξαιρούνται μάλλον εδώ όσα –λιγοστά– προτείνονται ακόμα στους τουρίστες της Σαντορίνης –φθίνει έτσι κι αλλιώς απελπιστικά το είδος στα λημέρια μας)…
Τι πιστεύετε, πως από τα φρέσκα ντόπια αβγά οι καλοί και πραγματικά συναλλαγματοφόροι τουρίστες θα προτιμούσαν τα προϊόντα της «κοτομάζας» στα ερζάτς κλαμπ σάντουιτς; Κι από αγροτοτουρισμό έχετε άραγε ακούσει τίποτα;
Κι έρχομαι τώρα ειδικότερα σ’ εσάς, κύριε Δήμαρχε και αξιότιμα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου της Αίγινας. Πληροφορούμαστε ότι κατόπιν σειράς (;) καταγγελιών, αποφασίσατε να ενεργοποιήσετε τη διάταξη του ΠΔ 899/ 76 και να απαγορεύσετε την ανατροφή και τη φροντίδα οικόσιτων ζώων στον κατ’ εξοχήν τουριστικό τόπο που είναι το νησί μας. Θα μπορούσα να λαϊκίσω και να επικαλεστώ την ανυποχώρητη οικονομική κρίση, που υποχρεώνει πολλούς συντοπίτες μας να προσπαθήσουν να καλύψουν το εισοδηματικό κενό τους, αρμέγοντας γάλα από τις αγελάδες, τις προβατίνες, γιατί όχι και τις γαϊδούρες τους, κι εμπορευόμενοι τα πουλερικά και τα φρέσκα αβγά του κοτετσιού τους. Δεν θα το κάνω, όμως, αρκεί που οι ίδιοι οι περιστασιακοί κτηνοτρόφοι έχουν πάρει την κατάσταση στα χέρια τους και εκδηλώνουν ήδη δυναμικά την αντίθεσή τους προς τις ασυλλόγιστες αποφάσεις σας –και είτε αυτό είναι λαϊκισμός είτε όχι, είμαι σαφώς κι εγώ μαζί τους.
Θα σας επισημάνω, ωστόσο, δύο πράγματα. Το πρώτο είναι μια καθαρά ιδιωτική υπόθεση, και θα το καταλάβαινα αν δεν του δίνατε ιδιαίτερη σημασία. Θα μου λείψουν πολύ, εφόσον τελικώς ισχύσουν τα αβασάνιστα απαγορευτικά σας μέτρα, τα κοκόρια που λαλούν το πρωί και με ξυπνούν τόσο απολαυστικά κάθε που χαράζει η καινούρια μέρα στην ευλογημένη μας Αίγινα. Και θα μου λείψουν ίσως ακόμα περισσότερο τα ολόφρεσκα αβγά ημέρας από τα σκόρπια κοτέτσια του νησιού, με τις αληθινές αλανιάρες κότες, που όλο και ευρύτερα διατίθενται τελευταίως στα μικρά τοπικά λιανικά καταστήματα (μανάβικα, γαλατάδικα, φούρνοι, μινιμάρκετ), τα οποία, με το αζημίωτο βέβαια, τιμούν την εγχώρια παραγωγή.
Και κλείνω με τη δεύτερη επισήμανση, γενικότερου οπωσδήποτε αλλά και ειδικότερου τουριστικού –μιας και αναφερόμαστε σε δραστήριους «τουριστικούς τόπους»– ενδιαφέροντος. Ανάμεσα στα παραδοσιακά καμάρια της Αίγινας ήταν πάντα και τα πολύβουα και ποικιλότροπα κοτέτσια της. Σχεδόν το κάθε σπιτικό είχε τη ζηλευτή του basse – cour (συγχωρέστε μου τη «γαλλικούρα», αλλά για στενές επαφές με «ξένους» επιτέλους μιλάμε), με όλων των ειδών τα πουλερικά μέσα –και γι’ αρκετές ώρες την ημέρα, δόξα σοι ο Θεός, έξω. Και σας ρωτάω τώρα: Μα δεν το βλέπετε, ειλικρινά, πως ένα από τα μεγαλύτερα τουριστικά μας assets (να μην μείνουν παραπονεμένοι και οι Αγγλοσάξονες) είναι η διατήρηση σε ακμαία πάντα κατάσταση των παραδοσιακών μας ασχολιών; Τι πιστεύετε, εν τέλει, πως από τα φρέσκα ντόπια αβγά –σκεφτείτε λίγο την ακαταμάχητη ομελέτα, ας πούμε, με γνήσια συκωτάκια πουλιού–, οι καλοί και πραγματικά συναλλαγματοφόροι τουρίστες θα προτιμούσαν τα προϊόντα της «κοτομάζας» στα ερζάτς κλάμπ σάντουιτς, μεταξύ άλλων, των πληθυνομένων, δυστυχώς και εδώ, αισχροκερδών καταστημάτων; Κι από αγροτοτουρισμό έχετε άραγε ακούσει τίποτα;
Φιλικά και με εκτίμηση, Δ. Π.
ΠΗΓΗ: andro και aeginalight
2. ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΝΑ
Ήταν μια ευχάριστη είδηση για μας η αναχώρηση της δημοτικής αρχής για Κρήτη, έδειχνε μια κινητικότητα, μια διάθεση αναζήτησης. Ωστόσο, δε γνωρίζαμε πολλά για τον σκοπό αυτής της εξόδου μέχρι που ακούσαμε από κρητικό κανάλι, τον δήμαρχο μας να λέει :
Δήμαρχος Αίγινας : - Το θέμα για το οποίο βρισκόμαστε εδώ συνδέεται απολύτως με θέματα αειφόρου ανάπτυξης, τουρισμού, πολιτισμού, ποιότητας ζωής αγροδιατροφικού ας πούμε, ε΄, ζητημάτων αγροδιατροφικού τομέα και γαστρονομία και επίσης συνδέεται με ζητήματα υποστήριξης των τοπικών προϊόντων και ένα σύμφωνο ποιότητας, τοπικό σύμφωνο ποιότητας το όποιο ακολουθείται από πλευράς των εκπροσώπων της περιφέρειας Κρήτης και το οποίο μας καθοδηγεί σε κάθε μας κίνηση και βεβαίως είμαστε εδώ για να ακούσουμε και να συμπεριλάβουμε στις σκέψεις μας συγκεκριμένες καινοτόμες πρωτοβουλίες πάνω σε αυτό το θέμα και για να οδηγηθούμε και εμείς σε ένα δρόμο υποστήριξης των τοπικών προϊόντων, υποστήριξη του αγροδιατροφικού τομέα και μέσα από συγκεκριμένες κινήσεις να υποστηρίξουμε ποιοτικά το νησί μας και να συμπεριλάβουμε μέσα στις πρωτοβουλίες μας ζητήματα που αφορούν στην προβολή και την ανάπτυξη του τόπου μας, της Αίγινας δηλαδή, της πρώτης πρωτεύουσας του νεότερου Ελληνικού Κράτους (Από απομαγνητοφώνηση του Video της συνέντευξης).
Τα είπε όλα με μια ανάσα, 138 λέξεις. Χωρίς καμία τελεία και κανένα κόμμα. Τόσος πολύς …ενθουσιασμός που χάνει κανείς τα λόγια του. Ίσως για αυτό νοιώσαμε την ανάγκη κάποιου μεταφραστή, να καταλάβουμε τι ακριβώς ειπώθηκε.
Και την ανάγκη μας αυτή πρέπει να την κατάλαβε ο περιφερειάρχης Κρήτης, ο όποιος έβαλε τάξη εν συντομία στον παραπάνω χαοτικό βερμπαλισμό:
Περιφερειάρχης Κρήτης : - Έχουμε τη χαρά να έχουμε κοντά μας το δήμαρχο και το δημοτικό συμβούλιο από την Αίγινα για να δουν όλο το στρατηγικό σχεδιασμό πάνω στο πρωτογενή τομέα, πώς εμείς σχεδιάζουμε όλες τις δράσεις με ένα στρατηγικό σχεδιασμό που έχουμε εκπονήσει, όπως επίσης και για τον τουριστικό τομέα. (47 λέξεις με ένα κόμμα και ενδιάμεσα πήρε και μια δυο ανάσες)
Έμεινα στο ..τόπο. Πως κατάφερε αυτός ο κρητικός να συμπυκνώσει σε μια φράση αυτή τη φιλοσοφικό-ποιοτικό-αγροτο-διατροφικό-γαστρονομική οίηση του Δημάρχου μας;
Να τον πληρώσουμε όσο-oσο, τον περιφερειάρχη, να τον έχουμε επίσημο μεταφραστή στην Αίγινα; Θα λύσουμε ένα σοβαρό πρόβλημα και θα μένουν μόνο όλα τα ….υπόλοιπα. Θα καταλαβαίνουμε τουλάχιστον τι θέλει να μας πει ο δήμαρχος. Δεν είναι λίγο αυτό.
Εκτός και γίνεται επί τούτου και έχει το λόγο του ο άνθρωπος. Από την συνέντευξη του δημάρχου, δεν μπορείς να κάνεις καμία ερώτηση ή να διατυπώσεις αντιρρήσεις ή διαφωνίες, γιατί δεν καταλαβαίνεις τίποτα. Αν διατύπωνε με σαφήνεια τους στόχους του, αν και όποιους έχει και η διατύπωση είχε την σαφήνεια του περιφερειάρχη Κρήτης, θα προέκυπταν αβίαστα κάποια ερωτήματα:
1. Στο στρατηγικό σχεδιασμό του δήμου Αίγινας, που λίγες μέρες πριν καταθέσατε και συζητήσατε στην επιτροπή διαβούλευσης του δήμου, δεν υπήρξε κεφάλαιο σχετικά με τον πρωτογενή τομέα.
2. Στην προ δύο μηνών συνέντευξη του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου κ. Πετρίτη και αρμοδίου για την τουριστική προβολή του νησιού στην εφημερίδα μας, με τίτλο ο <Ο Τουρισμός, ως … Μονοκαλλιέργεια>, αναφέρει ο κ. Πετρίτης,
……δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω στο ότι ο τουρισμός (και ό,τι τον αφορά) αποτελεί -πλέον- την κύρια οικονομική δραστηριότητα για τους Αιγινήτες.
3. Σήμερα Δευτέρα συζητείται στην επιτροπή διαβούλευσης ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2013. Σε αυτό το σχέδιο υπάρχει χώρος για τον πρωτογενή τομέα ;
Ουδέν κακόν αμιγές καλού. Θα μπορούσε αυτή η συνέντευξη του δημάρχου να αποτελέσει πρόκληση για την εκπαιδευτική κοινότητα της Αίγινας και να πώς. Τους απευθύνουμε λοιπόν πρόσκληση να ανταποκριθούν στην πρόκληση, ειδικά η Σχολική Κοινότητα Μεσαγρου, λογω της εμπειρίας της από την επίσκεψη της στη βουλή και να δώσουν το απομαγνητοφωνημένο κείμενο (χωρίς να αναφέρεται ποιος τα λέει αυτά) στους μαθητές για ανάλυση, αξιολόγηση και σχολιασμό του. Κατόπιν να δημοσιοποιήσουν τα αποτελέσματα αυτής της αξιολόγησης. Να δούμε τι βαθμό βάζουν οι μαθητές στον δήμαρχο.
ΑΣΧΕΤΟ
Στα περιουσιακά στοιχεία του δήμου (όπως αναφέρονται στο σχέδιο για τον στρατηγικό σχεδιασμό του δήμου και συζητήθηκε στην επιτροπή διαβούλευσης την περασμένη εβδομάδα), συμπεριλαμβάνεται μια νεκροφόρα από δωρεά.
Δεν την βγάζετε σε κυκλοφορία να γλυτώσει κανένας χριστιανός κανένα ευρώ, στη δύσκολη κατάσταση που βρισκόμαστε; Γιατί συμβαίνει το εξής παράλογο, όταν ο χριστιανός είναι ζωντανός και θέλει να προσεγγίσει τον Κύριο το κάνει με ένα διευρω-τόσο κοστίζει ένα κεράκι-, αλλά όταν έρθει ο καιρός του να πάει αυτοπροσώπως στο Κύριο, όταν τα τινάξει δηλαδή, πρέπει να πληρώσει τα μαλλιά της κεφαλής του.
26-11-2012
Μαύρες Σκνίπες
ΠΗΓΗ: aeginalight
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου