ΑΙΓΙΝΑ – ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΜΕΘΑΥΡΙΟ, ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ
ΔΑΣΚΑΛΟΙ
Εν όψει της αυριανής απεργιακής κινητοποίησης
των δασκάλων, πραγματοποιήθηκε απόψε στο 1ο δημοτικό σχολείο της πόλης, με πρωτοβουλία
του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νήσων Αργοσαρωνικού, συγκέντρωση των γονέων των δημοτικών σχολείων.
Στη συγκέντρωση εκτός του προέδρου
του συλλόγου των δασκάλων, μίλησαν και ενημέρωσαν τους γονείς για τις αρνητικές
εξελίξεις, καθηγητές από το Γενικό Λύκειο της Αίγινας (ΓΕΛ) και από το ΕΠΑΛ. Μίλησαν
αρκετοί γονείς, μεταξύ των οποίων και ο δημοτικός σύμβουλος κ. Στέλιος Κοττάκης,
με την ιδιότητα του παππού, όπως δήλωσε. Παρά την οξύτητα των προβλημάτων χαρακτηριστική
ήταν η απουσία της επιτροπής παιδείας του δήμου Αίγινας, που δεν θεώρησε σκόπιμο να ενημερώσει τους γονείς για
τις παρεμβάσεις του δήμου στις εξελίξεις, εάν και ποιες προτίθεται να κάνει. Παρόλο
που τα ζητήματα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι ήδη γνωστά, θα σταθούμε μόνο στον άμεσο κίνδυνο κατάργησης των ολοήμερων σχολείων
ή της μετατροπής τους σε χώρους φύλαξης παιδιών. Η εγκύκλιος που έχει σταλεί από
το υπουργείο, αναφέρει την κάλυψη των αναγκών της κανονικής λειτουργίας των δημοτικών
με τους δασκάλους των ολοήμερων σχολείων και εν ευθέτω χρόνο θα μεριμνήσει με κάποιο
άγνωστο τρόπο για την στελέχωση των ολοήμερων.
Όπως μας είπε γονέας που στέλνει το παιδί του στην πρώτη δημοτικού στη Κυψέλη, ήδη αυτό υλοποιείται και η δασκάλα του ολοήμερου μετατέθηκε σε άλλο δημοτικό σχολείο. Έτσι τα παιδιά θα παραμένουν στο σχολείο κάνοντας γυμναστική και αγγλικά για άγνωστο χρονικό διάστημα. Η παιδαγωγική και εκπαιδευτική λειτουργία του ολοήμερου σχολείου καταργείται και ουσιαστικά μετατρέπεται σε φύλαξη. Οι γονείς όμως δεν στέλνουν τα παιδιά στο ολοήμερο για να τα ξεφορτωθούν, αλλά για να προετοιμαστούν για την επομένη μέρα και όταν επιστρέφουν σπίτι να παίξουν σαν παιδιά και όχι να έχουν τον βραχνά της ετοιμασίας της επομένης.
Το ίδιο συμβαίνει και με τα
τμήματα ειδικής αγωγής, όπου ειδικευμένοι δάσκαλοι που βοηθούν τα όποια παιδιά
με μαθησιακές δυσκολίες και αυξημένες ανάγκες, μετατίθενται.
Οι πάντες εγκαταλείπονται στην τύχη
τους και όποιος αντέξει την βαρβαρότητα που μετά την εργασία, επεκτείνεται στην
εκπαίδευση.
Ουσιαστικά έχουμε μια αλλαγή στο μοντέλο
εκπαίδευσης που αρχίζει με οριζόντιους αποκλεισμούς από την πρώτη κιόλας του δημοτικού.
Από τον βαθμό συμπόρευσης λοιπόν
των γονέων με τους δάσκαλους και τους καθηγητές που θα επιτευχθεί αυτές τις κρίσιμες
ώρες, θα εξαρτηθεί και ο βαθμός αντιμετώπισης της κυβερνητικής επίθεσης στην παιδεία.
Νικήτας Παπαϊωάννου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου