Πέμπτη, 26 Σεπτεμβρίου 2013

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΣΤΙΚΙΟΥ 2013



   Τελείωσε και για φέτος η εκδήλωση για το Fistiki Fest. Πολλές φορές καλούμαστε να κάνουμε κριτική και αποτίμηση κάποιων εκδηλώσεων,  όμως  είναι εξαιρετικά δύσκολο να προχωρήσεις σε κάτι τέτοιο όταν έχεις σοβαρή έλλειψη στοιχείων. Το μεγαλύτερο πρόβλημα στην διαδικασία αυτή είναι το γεγονός  ότι δεν υπάρχει σαφής άποψη για το τι θέλει η οργανωτική επιτροπή απο την εκδήλωση. Ποιοί είναι οι στόχοι, σε ποιούς απευθυνόμαστε  και τι ακριβώς θέλουμε να πετύχουμε. Ετσι λοιπόν αν στόχος μας είναι να προάγουμε το ΠΟΠ προϊόν μας , είναι διαφορετικό πράγμα απο το να επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο και να φέρουμε περισσότερο κόσμο στο νησί. Αλλο πράγμα να ενθαρρύνουμε τον εθελοντισμό και άλλο να πουλήσει μπλούζες  ο Σαρωνικός, για να ενισχυθεί η τοπική ομάδα.
   Προφανώς είναι πιθανόν να θέλουμε και όλα μαζί. Ομως το καθένα απο αυτά απαιτεί διαφορετική στρατηγική προσέγγισης και κυρίως στον απολογισμό δεν βγαίνει άκρη. Γιατί πρέπει να ξέρουμε πόσος κόσμος  ήρθε απο επίσημα στοιχεία, πόσο φυστίκι πουλήθηκε , τι άλλα έσοδα υπήρξαν  και γενικώς όλο τον τζίρο της εκδήλωσης. Τέτοια στοιχεία δεν έχουμε άρα δεν μπορούμε να εκφέρουμε έγκυρη και τεκμηριωμένη γνώμη.
  Μπορούμε όμως να πούμε την γνώμη μας για όσα είδαμε σε σχέση με όσα θα θέλαμε να δούμε.  Το προϊόν μας λοιπόν αποτελεί απο μόνο του ένα brand name που μπορεί να φέρει κόσμο και να προάγει τις συναλλαγές που το αφορούν. Αυτό όμως προϋποθέτει ότι θα υπάρχει μια διαφήμιση ανάλογη. Δηλαδή θα ήθελα να έβλεπα μια εκδήλωση ή μια μόνιμη έκθεση όπου να ιστορείται η έλευση και η πορεία του φιστικιού στο νησί.  Για να είμαι απολύτως δίκαιος μπορεί να έχασα κάτι τέτοιο μέσα στον μεγάλο αριθμό εκδηλώσεων που εντάσσονται στο πρόγραμμα χωρίς να γίνονται επαρκώς γνωστές. Θα ήθελα να γίνει η εκδήλωση ο τόπος όπου θα κλείνονται οι εμπορικές συμφωνίες για την διακίνηση του προϊόντος. Θα ήθελα να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους οι παραγωγοί και  οι διακινητές του φιστικιού,  έτσι ώστε  να γίνει το νησί ένα σημαντικό οικονομικό κέντρο  για το προϊόν.    
  Παραμυθιαζόμαστε μόνοι μας όταν γνωρίζουμε όλοι ότι υπάρχουν και άλλες περιοχές που κάνουν καλό φιστίκι , και  σε μεγαλύτερες ποσότητες απο εμάς και οι οποίες επειδή οργανώνονται καλύτερα πουλάνε περισσότερο. Ο μόνος τρόπος να τους φέρουμε εδώ και να ανεβάσουμε το πρεστίζ μας είναι να τους φέρουμε εδώ στην έδρα του ΠΟΠ προϊόντος μας. Μόνο εμείς έχουμε το  προνόμιο του ΠΟΠ και πρέπει να το εκμεταλλευτούμε.
  Αν η εκδήλωση έχει στόχο την προαγωγή του φιστικιού πρέπει να κάνουμε κάποια απο τα παραπάνω. Αν θέλουμε να γίνουμε σαν τον δήμαρχο που όπου βρεθεί και όπου σταθεί μονολογεί Fistiki Fest,Fistiki Fest είναι άλλο θέμα. Μπορούν να γίνουν πολλά πράγματα ώστε να ενταχθούν οι παράλληλες εκδηλώσεις.  Ισως θα ήταν καλύτερα η εκδήλωση να γίνεται κάθε δύο χρόνια ώστε να ετοιμάζεται με πιό μεγάλη άνεση και μάλλον θα ήταν καλύτερα να φύγει και απο τα χέρια του δήμου ώστε να μπορέσει μακριά απο τις δημοσιοϋπαλληλικές νοοτροπίες  και πρακτικές να οργανωθεί απο τους φυσικούς της φορείς ( παραγωγούς, αγροτικό συναιτερισμό κλπ.), και τότε ίσως θα μπορούσε να επιτελέσει  ένα πραγματικά σημαντικό έργο. 

                                                                  Απόστολος Κασελούρης 

Υποσημείωση
Ιδιαίτερη εντύπωση μας κάνει το γεγονός πως σε ολόκληρη την Αίγινα, δεν πωλούνται Φιστικιές, αν θέλει κάποιος να αγοράσει μερικές. Μάλιστα φίλος με ανθοκομική έκθεση μα είπε πως και 500 δέντρα αν είχε, θα τα πωλούσε σε επισκέπτες. Εξυπηρετεί κάτι αυτή η έλλειψη και δεν το έχουμε καταλάβει;
Νικήτας Παπαϊωάννου

Δεν υπάρχουν σχόλια: