Κυριακή, 24 Νοεμβρίου 2013



Έκκληση για την ενίσχυση  της σχολικής βιβλιοθήκης 
του Γυμνασίου Μεσαγρού   και μιά  


Καταγγελία του Συλλόγου Δασκάλων για τον μεγάλο αδελφό στα σχολεία

Έκκληση από το Γυμνάσιο Μεσαγρού. Είναι διαπιστωμένο πως κάποιες πρωτοβουλίες κάνουν την διαφορά στο νησί. Μια από αυτές είναι η δραστηριότητα της εκπαιδευτικής κοινότητας του Μεσαγρού. Αξίζει και με το παραπάνω η βοήθεια μας σε τέτοιες προσπάθειες, μια που τα αποτελέσματά  της αφορούν τα παιδιά μας, αφορούν όλο το νησί.


Την ίδια στιγμή ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νησιών Αργοσαρωνικού, καταγγέλλει πως με την εισαγωγή του προγράμματος MySchool από το Υπουργείο Παιδείας, εισάγεται ένα σύστημα αστυνόμευσης κάθε πλευράς της σχολικής ζωής.
Οι δυο επιστολές Γυμνασίου Μεσαγρού και Συλλόγου Δασκάλων, δημοσιεύονται κατωτέρω.

Ν.Π.


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ  ΚΑΙ
ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ  
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ  ΜΕΣΑΓΡΟΥ  ΑΙΓΙΝΑΣ
18010  ΑΙΓΙΝΑ
ΤΗΛ. 2297071744
FAX  2297071844
e-mail :  mail@gym-mesagr.att.sch.gr


            Κύριοι, 
    Σας ενημερώνουμε ότι το  σχολείο μας, το Γυμνάσιο Μεσαγρού είναι ένα
μικρό περιφερειακό σχολείο εξήντα μαθητών, που καλύπτει τη Β.Α πλευρά της
Αίγινας και συγκεντρώνει μαθητές από διάφορους οικισμούς αυτής της περιοχής,
η οποία συγκοινωνιακά είναι αποκλεισμένη από την πόλη με αποτέλεσμα οι
μαθητές να μην έχουν πρόσβαση στη δημόσια Βιβλιοθήκη αλλά και σε άλλους
χώρους από όπου θα μπορούσαν να αντλήσουν γνώσεις και εμπειρίες. Το σχολείο
προσπαθεί  να  δώσει  στους  μαθητές εκτός από γνώσεις και τη δυνατότητα
μέσω των εξωδιδακτικών  δραστηριοτήτων να  ασχοληθούν  πέρα  από  το
καθημερινό  τους  πρόγραμμα  με  τη  τοπική  Ιστορία, τον  Πολιτισμό  και
το Περιβάλλον.
  Αναλάβαμε προγράμματα  θεατρικής παιδείας , αγωγής υγείας, περιβάλλοντος,
καταγραφής της τοπικής ιστορίας του Μεσαγρού με τη συνδρομή του Ιδρύματος
Μείζονος Ελληνισμού και  επιπλέον μελετήσαμε  τους μύθους και τους θρύλους
σχετικά με την άλωση της Κωνσταντινούπολης  και  επισκεφθήκαμε  την  Πόλη.
Επιπλέον υλοποιήσαμε το πρόγραμμα «Οικονομία και εγώ» και συμμετείχαμε σε
διαγωνισμό  ιστορικού ντοκιμαντέρ που προκήρυξε το Ιόνιο  Πανεπιστήμιο  με
θέμα  τα  Καποδιστριακά κτήρια της Αίγινας. Ολοκληρώσαμε και εντός ολίγου θα
παρουσιάσουμε την εργασία μας « η ντοπιολαλιά του Μεσαγρού και γενικότερα
της Αίγινας», που περιλαμβάνει  τοπικό γλωσσάρι, παροιμίες, ερμηνεία
επωνύμων κ.ά. 
Σας παρακαλούμε, αν θέλετε να βοηθήσετε και εμάς τους καθηγητές στο έργο
μας, αλλά πρωτίστως τους μαθητές μας, να συμβάλετε στον εξοπλισμό της μικρής
σχολικής μας βιβλιοθήκης με βιβλία επιστημονικά, λογοτεχνικά, ταξιδιωτικά,
κοινωνικά, που απευθύνονται στα ενδιαφέροντα των εφήβων.
Για οποιαδήποτε ανταπόκριση στο αίτημά μας να επικοινωνήσετε στα τηλέφωνα:
2297071744 και fax: 2297071844 (κ. Μπέση) και στο e-mail :
mail@gym-mesagr.att.sch.gr
Ευχαριστούμε για την επικοινωνία

Οι μαθητές                              Ο Σύλλογος Καθηγητών
Η    Διευθύντρια 

Μπέση- Γκίνη  Αναστασία,ΠΕ02





 ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ                                 Αίγινα , 21/11/2013
ΝΗΣΙΩΝ ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ

                                                                                                                        Αρ.Πρωτ.  2

·         
·        ΠΡΟΣ :  Τα μέλη  Σλλόγου, Διαδίκτυο , τοπικό τύπο, Δ.Ο.Ε , ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε ΠΕΙΡΑΙΑ,    ΑΙΡΕΤΟΥΣ ΠΥΣΠΕ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ Π.Ε ΠΕΙΡΑΙΑ , ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ
·         
·         
                                      Ο ΜΕΓΑΛΟΣ  ΑΔΕΛΦΟΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
                       Για το πρόγραμμα  ''ΜySchool''  του Υπουργείου Παιδείας

    Ο   Μεγάλος Αδελφός είναι αλάθητος και παντοδύναμος... Κανείς δεν έχει δει ποτέ τον Μεγάλο Αδελφό... Μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα πεθάνει ποτέ ,και , ήδη υπάρχει σύγχυση γύρω  από το πότε ακριβώς γεννήθηκε.

              G.Orwell ,  1984 , εκδ. ΚΑΚΤΟΣ , σελ. 205

  Πρόσφατα έφτασε εγκύκλιος στα σχολεία με υπογραφή του υφυπουργού Παιδείας Σ.Κεδίκογλου(Α.Π171490/Δ212-03-2013) που ζητάει από τους διευθυντές να συμπληρώσουν το νέο πληροφοριακό σύστημα ΜySchool παράλληλα(για ένα μήνα) με τον Survey σε καθημερινή βάση. Πιστεύουμε ότι το πρόγραμμα αυτό είναι ιδιαίτερης βαρύτητας και συνδέεται με τις αντικοινωνικές πολιτικές που  ασκούνται  σήμερα στην εκπαίδευση.  
   Για την εισαγωγή του προγράμματος το Υπουργείο επικαλείται γενικά και αόριστα “ την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της πληροφοριακής υποδομής του. (Α.Π171490/Δ212-03-2013).Το πρόγραμμα απευθύνεται “ στις σχολικές μονάδες και τις αποκεντρωμένες διοικητικές δομές  της εκπαίδευσής  με στόχο : α. την  καθημερινή  μηχανογραφική  τους  υποστήριξη και β) τη  σταδιακή λειτουργική ενοποίηση των υφιστάμενων πληροφοριακών συστημάτων(e-school, e DataCenter , Survey , Ο.Π.Σ.Υ.Δ κ.λ.π) σ' ένα σύγχρονο ενιαίο περιβάλλον. (Α.Π171490/Δ212-03-2013). Η εφαρμογή του συγκεκριμένου  προγράμματος εμφανίζεται σαν μια ουδέτερη τεχνοκρατική καταγραφή και υποστήριξη των σχολείων. Όμως το περιεχόμενο των συμπληρώσεων δείχνει ότι άλλες είναι οι στοχεύσεις  του.  Ας δούμε  συγκεκριμένα πιο είναι αυτό:

  α. Καταγραφή των τοποθετήσεων του προσωπικού του σχολείου , ενημέρωση και επεξεργασία του υπηρεσιακού φακέλου των εκπαιδευτικών, η απόρριψη ή έγκριση των αδειών /απουσιών και δεδομένων καταγραφής για απεργίες και στάσεις εργασίας. Για ποιο λόγο οι τοποθετήσεις , οι τροποποιήσεις και η επεξεργασία των υπηρεσιακών φακέλων θα πρέπει να γίνονται σε κεντρικό επίπεδο; Αυτοί μέχρι τώρα δεν έδιναν όρκους πίστης στην αποκεντρωμένη διοίκηση και για την εκπαίδευση; Υπάρχει κάποια πραγματική εκπαιδευτική ή κοινωνική αναγκαιότητα για την υιοθέτηση ενός τόσο συγκεντρωτικού μοντέλου για θέματα διοίκησης που μέχρι τώρα λύνονταν με ικανοποιητικό τρόπο σε τοπικό επίπεδο; Ποια διοικητική ή εργασιακή αναγκαιότητα  επιβάλλει τη διαχείριση του συστήματος έγκρισης απόρριψης των αδειών/απουσιών από τον κεντρικό μηχανισμό του Υπουργείου ; Γνωρίζει καλύτερα ο κεντρικός μηχανισμός τις ιδιαίτερες συνθήκες της κάθε σχολικής μονάδας από τον διευθυντή της; Ή μήπως έτσι δημιουργούνται συνθήκες για μια γενικευμένη απόρριψη των αιτημάτων για άδειες , άσχετα από το αν το κάθε αίτημα είναι δίκαιο ή άδικο ; Ακόμα σοβαρότερο  είναι το ερώτημα γιατί η καταγραφή των δεδομένων για απεργίες/στάσεις εργασίας πρέπει να γίνεται από τον ίδιο τον κεντρικό μηχανισμό που τυχαίνει να είναι και ο εργοδότης αυτών που απεργούν;

β.  Τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών , οι εγγραφές , οι μετεγγραφές , οι αποφοιτήσεις , η τάξη, το τμήμα, τα μαθήματα και οι βαθμολογίες τους επίσης καταγράφονται σε κεντρικό επίπεδο.. Πουθενά η σχετική εγκύκλιος του Υπουργείου δεν μας εξηγεί τους παιδαγωγικούς λόγους ή την κοινωνική αναγκαιότητα που επιβάλλουν μια  τέτοια επιλογή. Σε τι ακριβώς μπορεί να συμβάλλει το Υπουργείο στις μετεγγραφές ή τις εγγραφές των μαθητών που γίνονται σε τοπικό επίπεδο ; Σε τίποτα. Απλά η εντατική καθημερινή παρακολούθηση θα βάλει στο στόχαστρο όλο και περισσότερα τμήματα και σχολεία που θα συμπτυχθούν ή θα συγχωνευθούν. Ολοήμερα σχολεία που με καθημερινή καταγραφή των παρουσιών/απουσιών των μαθητών τους θα στοχοποιηθούν και θα προετοιμαστούν για τον μνημονιακό τους θάνατο. Τατυτόχρονα δημιουργείται μια βάση δεδομένων για την προώθηση της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών με χρησιμοποίηση των μαθητικών επιδόσεων για κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών.
   Το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν είναι ένα απλό πληροφοριακό σύστημα ουδέτερης και αντικειμενικής καταγραφής δεδομένων, είναι ένα πολύπλοκο και χρονοβόρο σύστημα συμπλήρωσης στοιχείων  που θα έχει σοβαρές συνέπειες στη λειτουργία των σχολείων. Είναι  πάνω απ' όλα μια πολιτική επιλογή. Αποτελεί  εργαλείο ελέγχου και διαχείρισης με τον πλέον αυταρχικό τρόπο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Είσάγεται στην πραγματικότητα ένα σύστημα αστυνόμευσης κάθε πλευράς της σχολικής ζωής με καταγραφή προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών. Λειτουργεί με το πνεύμα του Μεγάλου Αδελφού που περιγράφει ο G.Orwell στο βιβλίο του για το “1984''. Συνεχής παρακολούθηση κάθε πλευράς της σχολικής ζωής, και της πιο ασήμαντης. προκειμένου να διαχυθεί το πνεύμα του φόβου μέσα σ' αυτήν. Όμως οι στοχεύσεις του συγκεκριμένου προγράμματος δεν σταματούν εδώ. Ένα τέτοιο εργαλείο έρχεται να  προωθήσει την ακραία αντικοινωνική πολιτική που ασκείται σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των των μαθητών. Εκπαιδευτικοί και μαθητές θεωρούνται αποκλειστικά υπεύθυνοι για την κρίση  στην εκπαίδευση που το ίδιο το κράτος δημιούργησε με τις νεοφιλελεύθερες επιλογές του. Γι' αυτό πρέπει να είναι αντικείμενα αυταρχικού ελέγχου και επιτήρησης, αλλά και για να διαμορφωθούν προυποθέσεις για ταχύτερη εφαρμογή των μνημονιακών στόχων στην παιδεία.
     Το ολοκληρωτικής λογικής πρόγραμμα του Υπουργείου έχει σοβαρές επιπτώσεις στη λειτουργία των σχολείων. Απαιτεί μεγάλη διάθεση χρόνου,από πλευράς διευθυντών, για την καταγραφή και αποστολή τέτοιων στοιχείων σε καθημερινή βάση. Αυτό έχει συνέπειες όσον αφορά την παρουσία τους  μέσα στο  σχολείο  και την επικοινωνία τους με τους εκπαιδευτικούς. Αποκόβονται από κάθε παιδαγωγική  πλευρά της εκπαιδευτικής διαδικασίας  και μετατρέπονται σε ηλεκτρονικούς ταχυδρόμους  υποβολής  στοιχείων προς την κεντρική υπηρεσία.
  Σε συνθήκες κυριαρχίας του κοινοβουλευτικού ολοκληρωτισμού, ανατροπής βασικών δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών , καταρράκωσης κοινωνικών δικαιωμάτων στο χώρο της εργασίας  αντιστοιχεί  η απαξίωση της δημοκρατίας και της  ελευθερίας μέσα στο σχολείο. Γι αυτό δεν αρκεί μόνον η αντιδραστική αναδιάρθρωση του Πειθαρχικού Δικαίου των δημοσίων υπαλλήλων, ούτε η εισαγωγή του παρουσιολογίου ούτε η καθημερινή απαξίωση των εκπαιδευτικών από το σύστημα της καθεστωτικής μιντιακής προπαγάνδας, αλλά χρειάζεται και το μάτι του Μεγάλου Αδελφού μέσα στην καθημερινότητα του σχολείου έτσι ώστε  ο φόβος και η υποταγή ν'  αποτελούν μόνιμα γεγονότα. Την ώρα που τα σχολεία εγκαταλείπονται ακόμα και για τις πιο στοιχειώδεις ανάγκες τους , την ώρα που ετοιμάζεται ένας καινούργιος κύκλος συγχωνεύσεων και συμπτύξεων τμημάτων, την ώρα που φέτος λειτουργούν με μηδενικές προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών και ελάχιστες αναπληρωτών, την ώρα που  οι εκπαιδευτικοί έχουν καταρρακωθεί εργασιακά και οικονομικά,το Υπουργείο επιχειρεί να εδραιώσει το καθεστώς του φόβου και της υποταγής. Θέλουν έναν εκπαιδευτικό  εξουθενωμένο εργασιακά , οικονομικά εξαθλιωμένο και κοινωνικά ταπεινωμένο.

Ν΄αντισταθούμε στον ολοκληρωτισμό στην εκπαίδευση , να μην επιτρέψουμε την εφαρμογή ενός προγράμματος που είναι όπλο του πολέμου ενάντια στο δημόσιο σχολείο.

Nα διεκδικήσουμε  την πραγματική  δημοκρατία και παιδαγωγική Ελευθερία στο σχολείο.

            
                                                  
                                                             ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ


                Ο                                                                                                            Η
       ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


  ΧΡΗΣΤΟΣ  ΡΕΠΠΑΣ                                                                   ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ  ΛΑΓΙΑΚΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια: